תיעוד

אם הקורונה תגיע לישראל, כאן יאושפזו החולים

משרד הבריאות נערך לאפשרות שהנגיף הקטלני יגיע לישראל ומכשיר שטחים לטובת בתי חולים ייעודיים לנדבקים בנגיף, בהם בעיר ראשון לציון - שם עתרה העירייה לבית משפט (ארץ)

(צילום: משרד הבריאות)

בישראל נערכים ברצינות מפני האפשרות שנגיף הקורונה יגיע ארצה ומכשירים מתחמים בהם יקימו בתי חולים ייעודיים עבור אלו שיידבקו בנגיף.

אחד המתחמים, הוקם בעיר ראשון לציון, אך העירייה זועמת והגישה עתירה לבית משפט נגד הקמת המתחם בשטח הערי על ידי משרד הבריאות.

העירייה דרשה להוציא צו מניעה וצו פינוי, בנימוק כי מדובר ב"מחטף בתוך מתחם השייך לעירייה". בעירייה הוסיפו כי הדבר מפחיד את התושבים ומסכן אותם.

"לא נהפוך לעיר הקורונה של ישראל" - הבהירו בעיריית ראשון לציון, אך במשרד הבריאות הבהירו כי הקימו מתחמים דומים במקומות נוספים.

(צילום: משרד הבריאות)

בתגובה לעתירה אמרו היום במשרד הבריאות כי "עד כה נגיף הקורונה לא הגיע לישראל, אבל הנחת העבודה של המערכת לעבוד כאילו הוא כן".

"מערכת הבריאות נערכת למספר תרחישים שבהם תהיה הדבקות בנגיף הקורונה, לשם כך אנו מכינים את כל האתרים האפשריים של משרד הבריאות לקליטת מטופלים מסוגים שונים".

במשרד הוסיפו כי "חולים בקורונה ככלל יטופלו בבתי חולים כלליים, יחד עם זאת אנו נערכים למספר מצבים שבהם יהיה צריך לתת מענים מורכבים יותר ומכינים את כל התשתיות העומדות לרשותנו לטיפול באזרחי מדינת ישראל - ולא רק בראשון לציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר