סוער בבית שמש

המשטרה חוקרת: מי ריסס גרפיטי נגד עליזה בלוך?

אחרי הסרת שלטי הצניעות בעיר בית שמש, אלמונים ריססו כתובות נגד ראש העיר והמשטרה חוקרת • הקיצונים מאיימים: "למרות המצלמות, נחזיר את השלטים. נילחם על כך" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: רווח הפקות)

מאז הסרת שלטי הצניעות בבית שמש אתמול, הרוחות בשכונת רמת בית שמש ב' סוערות, והקיצונים מאיימים כי יחזירו את השלטים.

במהלך היממה האחרונה, ריססו אלמונים כתובות גרפיטי נגד ראש העיר עליזה בלוך. ל'כיכר השבת' נודע כי המשטרה פתחה בחקירה.

המשטרה צפויה ככל הנראה לעשות שימוש במצלמות האבטחה שהותקנו באזור, מצלמות שהצבתם עוררה סערה והתנגדות של הקיצונים.מספר קיצונים בעיר בית שמש אמרו היום בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המצלמות לא יעזרו והם יחזירו את שלטי הצניעות.

לטענתם, לעירייה לא מעניין השלטים, והם פועלים להסירם רק בשל הוראה שקיבלו משופטי בג"ץ. "זה לא יעזור להם. אנחנו נילחם כדי שהשלטים יישארו כאן".

(צילום: צילום: מוישי טובולסקי)

כפי שדווח אתמול ב'כיכר השבת', עובדי עיריית בית שמש הסתירו בצבע את כתובות הגרפיטי המבקש מהנשים שלא לעבור בשכונות החרדיות בלבוש שאינו צנוע.

העובדים תלו במקום שלטים עם ניסוח מעודן יותר עם בקשה "אנא כבדו את ארחות חיינו בהופעתכם", כניסיון להגיע לפשרה מול הניסוח הקיים, שנאסר על ידי בית משפט. אך רבים מהקיצונים שבין התושבים, שהתאספו במקום למחות על מחיקת שלטי הצניעות, הביעו את התנגדותם לתליית שלטי העירייה.

בסופו של דבר, בשל התנגדות התושבים המתגוררים בבניינים אלו לתליית שלטי העירייה, נאלצו העובדים להסיר גם אותם.

לפני מספר חודשים, דיווחנו ב'כיכר השבת' על הצבת מצלמות אבטחה ברמת בית שמש ב', כאשר התושבים טענו אז כי הוא יוביל בסופו של דבר להסרת שלטי הצניעות. כפי שדיווחנו אז, בין המטרות שבהצבת המצלמות: התכנית להסרת שלטי הצניעות, בהם נדרשים הנשים לעבור בשכונה רק בלבוש צנוע, וחלוקת מדרכות בין גברים לנשים.

מעיריית בית שמש נמסר: "אנחנו במסע ארוך ליצירת מרחב ציבורי מכבד. בשנה האחרונה העיר שקטה ועסוקה בצמיחה ובהתפתחות. בית שמש מובילה מודל לחיים משותפים. העירייה מנהלת דיאלוג עם ביהמ"ש, הרבנים וציבור התושבים כדי לקיים מרחב ציבורי נקי ונוח לרווחתם של כלל התושבים. מדובר בתהליכים חברתיים הנובעים משותפות בו כל הצדדים רואים את האחר. מרבית התושבים בעיר רוצים לחיות בשלום. לא ניתן למקרי קיצון להכתיב לנו איך לקיים את החיים המשותפים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר