"נגיע ל-16 מנדטים"

איימן עודה: כך בני גנץ לא יצטרך את ליברמן

"עם עוד קצת מאמץ נוכל להגיע גם ל-16 מנדטים", כך טוען יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה. לדבריו, במקרה כזה, בני גנץ לא יצטרך את ישראל ביתנו כדי להגיע ל-61 (פוליטי, בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יו"ר 'הרשימה המשותפת', ח"כ איימן עודה, מדגיש כי המפלגה בראשותו לא תתמוך מבחוץ בממשלה עתידית שתכלול את 'ישראל ביתנו', לרבות ממשלת גנץ וטוען כי מפלגתו מתקרב ל-16 מנדטים, כך מפרסם הבוקר (רביעי) הכתב לענייני ערבים ב'ישראל היום', דניאל סיריוטי.

"חזרנו ואמרנו בכל הזדמנות שהדרך שלנו היא לא 'רק לא ביבי'", הבהיר עודה, "בניגוד למפלגות אחרות, לנו יש דרך והדרך שלנו היא נגד דרכו של הימין. כפי שבני גנץ מתבטא בשבועות האחרונים, הוא לא פחות ימין מהליכוד, ועם התבטאויות כאלה בוודאי שלא נמליץ עליו, ובטח שלא נהיה שותפים לממשלה שתורכב מכחול לבן וישראל ביתנו של ליברמן הגזען".

ח"כ עודה הביע אתמול אופטימיות. באשר לכוחם האלקטורלי אמר: "לפי כל הסקרים הרשימה המשותפת זוכה ל-14 עד 15 מנדטים ואף יותר, עם עוד קצת מאמץ נוכל להגיע גם ל-16 מנדטים. במצב כזה בני גנץ לא יצטרך את ישראל ביתנו כדי להגיע ל-61 מושבים בכנסת ולהקים ממשלה.

עימות בין הח"כים הערבים ליו"ר הכנסת (צילום: שידורי ערוץ הכנסת)

"בפעם הקודמת עשינו צעד אמיץ והמלצנו על גנץ, אבל בשבועות האחרונים לא שמענו ממנו ולו התבטאות אחת נגד הסיפוח או הטרנספר. משכך, אין שום מצב שנתמוך בו שוב, אם לא ייצא נגד הדיבורים הללו של סיפוח וטרנספר של המשולש ואזרחי המדינה הערבים".

כזכור, גנץ הגיב לדברים של עודה במהלך פתיחת מטה הנשים של המפלגה במגזר הערבי, ואמר כי אמנם יתנגד לכל הסכם שלום שיכלול פינוי בכפייה של תושבים - יהודים או ערבים - מבתיהם, אך גם קבע כי לא ירכיב ממשלה עם הרשימה המשותפת.

"איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים", טען גנץ, "חילוקי הדעות הלאומיים והביטחוניים שלי איתם הם בלתי ניתנים לגישור, ולא מאפשרים את צירופם לכל ממשלה בראשותי".

בתגובה צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת גנץ לא יוכל להקים ממשלה. מצביעי כחול לבן עוברים לליכוד כי הם יודעים שרק הליכוד בהנהגתי יקים ממשלת ימין חזקה ובטוחה לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר