חוששים מתקיפה

איראן מאיימת על ישראל ב"תגובה מוחצת"

אחרי חצי שנה, מטוס של משמרות המהפכה המריא לדמשק ובאיראן מיהרו להזהיר מראש: "כל פעולה טיפשית של המשטר הציוני תיענה בתגובה מוחצת" • גם ברוסיה גינו (אקטואליה)

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (צילום: סאנא)

יממה אחרי התבטאויותיו של שר הביטחון נפתלי בנט נגד איראן, הם מגיבים עם איום חריג וישיר כלפי ישראל, תוך אזהרה לא לתקוף בסוריה.

האיום מגיע זמן קצר אחרי שמטוס של משמרות המפכה שהמריא מאיראן נחת בדמשק. האיראנים, ככל הנראה חוששים מתקיפה ישראלית נוספת.

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, אמר היום (רביעי) כי "כל פעולה טיפשית של המשטר הציוני נגד האינטרסים האיראניים בסוריה ובאזור תיענה בתגובה מוחצת".

שבוע שעבר, דיווחו בסוריה על תקיפה המיוחסת לישראל, ולפי דיווח של המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, לפחות 12 אנשים, לוחמי המיליציות הפרו-איראניות, כמה מהם אינם אזרחי סוריה, נהרגו בתקיפה.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר אתמול: "כאשר זרועות תמנון מכות בך, אל תילחם חזרה רק בזרועות, אלא תחנוק את הראש. כך עם איראן. משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה".

אך לדברי בנט, "כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו: בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם במימדים נוספים".

בנט הוסיף, "אנחנו אומרים לאיראן: אין לכם מה לחפש בסוריה. וכל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם".

"חיסול סולימאני הוא אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה. אבל אל לאויב האיראני לטעות - אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני. אנחנו פועלים כל העת וגובים מחירים עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר