רכילות מהודרת

זופניק בכיכר • כל התמונות והנייעס של השבוע

התמונות, הנייעס והסיפורים הפיקנטיים של השבוע - ב"זופניק בכיכר" • על ההגשה: אבי רבינא בסיוע איציק אוחנה • והשבוע: המזרוחניקים של 'דגל', הקונסול בסקווירא, ההרס ב'אולפן כיכר' והחגיגה באירוסי מנדי גרוזמן (זופניק)

זופניק | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בשבט תש"פ | 13.02.20
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

• כל השמועות נשמעו, כל הספקולציות נאמרו ונראה שאף אחד לא באמת יודע מה צפוי לכם בעוד כשבועיים וחצי – יום הבחירות. אבל 'זופניק' כאן לנבור ולסנן עבורכם את הסיפורים הפיקנטיים הקטנים שמאחורי הבחירות.

ובכן, מסתבר, ש'סרוגים' ו'חרדים' לא באמת הולך יחד. 'זופניק' שרצה לברר מי עומד בראש מטה הציונות הדתית ב'יהדות התורה', נתקל בחומת בטון. בלשכת יו"ר המפלגה משה גפני סיפרו שיש מטה סרוג ביהדות התורה, לעומת זאת המזכ"ל יצחק פינדרוס הכחיש. האמת, כמו תמיד – איפשהו באמצע.

"אין מטה סרוג ביהדות התורה" (רחמנא ליצלן), לחש קמפיינר בכיר באוזני 'זופניק', והוסיף: "יש סרוגים למען יהדות התורה, אבל לא תמצא אף בכיר שייקח על כך אחריות".

ובשורה תחתונה, מפלגת יהדות התורה משלמת מתקציב הבחירות שלה עבור משרדי זליגר שומרון על מנת להפעיל הודעות יחסי ציבור ופרסומות בעלוני שבת בקרב אנשי הציונות הדתית.

• אם חיפשתם הוכחה לכך שעורכי הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' מתנזרים מצפיה באתרים שאינם חרדים, הנה לכם. ביום שלישי השבוע בחר איש 'יתד נאמן' יצחק רוט לכתוב מאמר בו תוקף את שר הביטחון נפתלי בנט. הסיבה: התבטאותו של האחרון על המגזר החרדי ("מעניין אותם רק כסף"). כותב המאמר הוסיף בשולי הדברים, "אז הפעם אין הקלטה, אבל גם אין הכחשה".

אלא, שבאתר בו נחשפה התבטאותו של בנט הובאה גם הקלטה של הדברים שהוקלטה למרבה הצער בשבת. ב'יתד' כמו ב'יתד' שומרים על פח השמן הטהור ונזהרים מלהעלות על הכתב אפשרות ששר החינוך הדתי הוקלט בעיצומה של שבת קודש. 'זופניק' מעריץ.

"אין הקלטה"

• רגע אחרי שהשתתף בשמחת בית סקווירא בניו יורק, ''זופניק' תפס את קונסול ישראל בניו יורק דני דיין לשיחה צפופה. "כהרגלי, כשהאדמו"ר מסקווירא מזמין אותי לשמחות שלו - אני מגיע בשמחה. שמח עם החסידות הגדלה ומתרחבת שאבותיי היו חלק ממנה באירופה".

שמחת בית סקווירא במצלמתו של דיין

דיין שלא התאפק ותיעד וידאו בנייד האישי לעוקביו בטוויטר סיפר: "הוא קיבל אותי בנועם פנים ולא בירך רק אותי אלא גם כל אחד מן המאבטחים הישראלים שנלוו אלי".

התיעוד של דני דיין

• מי שהגיע אתמול לרמי לוי בשכונת גבעת שאול לא יכול היה להתעלם מנוכחותו של הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע שעלה לירושלים כאורח של תוכנית "סוגרים שבוע" באולפן 'כיכר השבת', וקפץ לעשות השלמות ברמי לוי הסמוך.

הרב דרעי

• אפרופו אולפן 'כיכר השבת', 'זופניק' כאן כדי לספר לכם כי בבנייה מהירה והליך מזורז בעוד מספר ימים תוכלו לצפות באולפן כיכר השבת המחודש והמורחב. עם התגייסות מורחבת של אנשי מקצוע, וסבלנות לא ארוכה שלכם, האולפן המדובר יעמוד על תלו עוד קודם סבב הבחירות השלישי.

מנהל האולפן המסור – אריאל ליבא, נטש את הקונטרול וסייע להעלים את זכרו של האולפן הישן.

ליבא משמיד את האולפן הישן

מי שעוד נחלץ למשימה הוא כתב 'כיכר השבת', חנני ברייטקופף. כמה מסור ברייטקופף למקום עבודתו? צפו וגלו:

המסירות של חנני

• רגע אחרי ההריסות, מגיש 'סוגרים שבוע', ישי כהן, עוקב מקרוב אחר בניית אולפן הבחירות החדש. "יש למה לחכות", הוא מבטיח.

כהן עוקב

• אתם יכולים לשפשף את העיניים בתדהמה, כי כנראה באמת לא ראיתם את זה עומד לקרות, אבל לא תאמינו, סגן השר מאיר פרוש נצפה עומד ממש כאדם מן השורה בתור למשרד הפנים. 'זופניק' שעקף את התור, תיעד.

פרוש בתור

• חשבתם שכל מה ששגריר אמריקה באיסלנד עושה כל היום זה לרוץ בין פגישות רשמיות ולהצטלם? אז חשבתם.

אנשי העסקים יעקב הלפרין, איצ'ה הגר, רמי פלר ודדי הגר טסו לאיסלנד וחגגו יום הולדת 50 לאיש העסקים אורי קראוס בבית חב"ד של איסלנד בליווי הכנסת ספר תורה יחד עם השגריר היהודי שכובד באמירת קדיש.

הקדיש של השגריר

• עוד באירוע הנוצץ: החזן שרגי בויאר ב'מי שברך' לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מי שברך לטראמפ

• זה נראה כמו תחילה של ידידות מופלאה: מצד אחד של השולחן דובר חסידות בעלזא שיעלה וינברגר, ומן הצד השני חיים ביטון ויעקב זכריהו הש"סניקים, מביטים בהשתאות במכשיר האישי של איש הצללים של ש"ס יוסף חיים כלף. כל הטוב הזה קרה בבר מצווה לבנו של איש היח"צ יום טוב ביכלר.

סוג של ידידות

• בפאתי האולם פגשנו את ההיסטוריון ועורך חדשות 'בקהילה' יעקב ריבלין מקבל 'נפח' לטור השבועי מדובר ש"ס אושי מדינה.

לך תבנה מדינה

• זה קרה בעוד יום שגרתי השבוע, הפרסומאי והאסטרטג מאיר גל החליט לעשות פסק זמן מהבלי הבחירות ולעסוק בחיים עצמם. את גל ראינו עם הבנאדם שגורם לו להזיע – מאמן הכושר ישראל דיין, זה שבזכותו גל מחזק את השרירים למרות מנות הגורמה וארוחות השף בהן משתתף גל מעת לעת. לעוקבים ההדוקים כתב גל: "קרע לי את הצורה, שיקרע גם אתכם, מה יש".

מאיר גל קרוע

• אחרי ש'כיכר השבת' היה הראשון לספר לכם על אירוסיו של התמים מנדי גרוזמן. עכשיו 'זופניק' מתכבד להביא בפניכם טעימה מהחגיגות, ביום שאחרי. גרוזמן שעוד לא התאושש מההלם, הגיע למקום עבודתו ב'כאן' בנוהל. עם סיום השידור הפתיעו אותו החברים לעבודה בפרחים ובלונים בליווי הריקוד המסורתי שהונהג על ידי החתן בשידורי העבר.

החגיגות למנדי (צילום: כאן דיגיטל)

• אם אתם עדיין באורות מהשמחה של גרוזמן, קבלו עוד חדשות טובות, הפעם רחוק, רחוק מאוד מחב"ד. איש הפרסום יהושע רודניק סגר אף הוא את פרק הרווקות במעונו של מרן שר התורה שם סיפר כי השידוך הגיע אחרי ההוראה "תגדל זקן". מי שהפיק את הצעת הנישואין הוא לא אחר מאשר אבי רפול, הצמוד של ראש ממלכת התורה "עטרת שלמה".

רודניק מתברך
רודניק מצטלם (צילום: שלומי כהן)

• איך תסבירו את העובדה שמשה גפני שמתנזר במשך השנה מכתבי העיתונות והמדיה בחר להקדיש להם מזמנו הפרטי? באחד החניונים בירושלים תפסנו את כתב 'הארץ' אהרן רבינוביץ עומד כתלמיד בפני רבו, במשך דקות לא מעטות ומאזין בשקיקה לתדרוכיו של יו"ר ועדת הכספים.

כתלמיד לפני רבו

• 30 יום קודם החג, הזמר עומר אדם החליט להקדים את המאוחר. אדם, שהגיע לחתונה חרדית בעיר התורה בני ברק, השיל מעליו את בגדי היום יום לטובת כובע וחליפה שהפכו אותו לחרדי קלאסי ואף גרמו לו לאחל "מזל טויב, מזל טויב", בלשון הקודש. טוב כמעט.

ה"מזל טויב" של עומר אדם

• רואים אותו על המסך מדי ערב מנשנש להנאתו, השבוע הוא זנח הכל. איש התקשורת מנחם הורביץ (חדשות 12) נצפה השבוע בביתו של העסקן הרפואי מיילך פירר, שם נחגגה באינטימיות שמחת הש"ב לבנו של האסטרטג מנחם גשייד. ראינו שם גם את הנגיד דן גרטלר.

הורביץ ומיילך
גשייד ודן גרטלר
מיילך וגשייד

• מה אתם יודעים על ח"מ העיר בית שמש ישראל סילברסטין? לא הרבה. אנחנו כאן כדי לספר לכם שהשבוע הוא החליף את קודמו בתפקיד, ונכנס לנעליו כמשנה לראש עיריית בית שמש. למרות שעלה לגדולה, הסתובב סילברטין כאחד האדם בחנות לממכר פירות יבשים לרגל ט"ו בשבט.

סילברסטין כאחד האדם, מי היה מאמין

• לא ברור אם זה המצב הביטחוני שהלחיץ את סגן ראש העיר ירושלים, או שאולי הוא בטראומה מהמתיחות בספרא בשבוע שחלף. כך או כך, אברהם בצלאל העדיף להעביר את הימים האחרונים בטורקיה בהילולת רבי חיים פלאג'י זי"ע.

בצלאל בהילולה

• רגע לפני שהוא ממשיך בחייו, קוטף ראיון פה, ראיון שם ומדלג בין כינוסים, תפס ראש הממשלה בנימין נתניהו סלפי עם האסטרטג ארי גלהר בכניסה לאולפני ערוץ 20. טוב, גם שרה היתה.

גלהר ונתניהו

• נראה שהטרנד החדש בקרב הברנז'ה - טיסה למרוקו. אחרי שחלק מהקולגות כבר היו שם, איש התקשורת מני גירא שוורץ ואיש היח"צ ישראל ברגר יצאו לחרוש את מרוקו. לשניים יש תירוץ טוב לטיול הפתאומי שיצא לפועל כחלק ממסע אחר שורשיה של האם לבית ברגר.

ברגר ומני גירא במרוקו

• בצל בהלת ה'קורונה' העולמית, משגיח הכשרות הרב יוסף דורפמן תועד היום בוחן פירות בשוק במרוקו כשהוא משתלב בנוף המקומי עם לבוש מרוקאי.

הרב דורפמן בשוק

אבי אילסון, זמר החתונות הכי חייכן בביצה. לקח רגע לעצמו וסעד במסעדת 'נחלים'.

מחייך ואוכל

• תודו שגם אתם התגעגעתם לעסקן החב"די יענקלה גלויברמן. הפעם תפסנו אותו בעיר תל אביב בשיחה צפופה עם שניים שפחות מסתדרים ביום יום ("בנפרד") שר המשפטים אמיר אוחנה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט. לצדדים שלום.

אוחנה עם גלויברמן
מנדלבליט עם גלויברמן

• הנגיף הסיני לא הותיר את העסקן הרפואי הרב בנימין פישר אדיש. פישר שקורא למטופליו לציית להוראות, לא לקח סיכונים והצטייד אף הוא במגן לפה, למשך זמן מה.

מגן ומסכה

סמיון גרפמן, אושיית הרשת ופעיל חברתי שניסה את מזלו בבחירות הראשונות, עלה השבוע לכותל המערבי, הניח תפילין, נשא תפילה ויצא מרוגש. לעוקביו סיפר: "האמת שעד היום לא הייתי כל כך שומר מסורת, אני אפילו לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהנחתי תפילין, אבל אני חושב שגם אף פעם לא מאוחר להתחיל. מה אתם חושבים? מתאים לי?", כן סמיון, מתאים לך כמו לכל יהודי.

סמיון והתפילין בכותל. מרגש

• האיש והאגדה שמעון ברדי, יצא למסע אישי לתפילה בקברי צדיקים ופקד את ציונו של בעל ה'פלא יועץ' זיע"א. 'זופניק' תיעד אותו ברגע של תפילה.

תפילה מ'כיכר'

• הזמר יעקב שוואקי הופיע השבוע בערב לציון 60 שנה לחב"ד פלורידה. בבוקר נצפו שוואקי ומנהלו האישי שרון דניאל בשחרית עם הרב אברהם קארף, השליח הראשי של חב"ד פלורידה.

שוואקי מתברך
וגם דניאל

יש לכם סיפור פיקנטי על דמות מוכרת? צילמתם תמונה מעניינת של סלבס חרדים או שלוחי דרבנן מתפנפנים בחו"ל / טורפים במסעדה / או סתם באמצע הליך שגרתי מחיי היום יום? 'זופניק' כאן בשבילכם, בכל עת ובכל זמן - לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר