הפגינו בבירה

אלפים קראו בקול: "דורשים ריבונות עכשיו"

ארגוני הימין והמתיישבים הפגינו הערב במרכז ירושלים, בדרישה מנתניהו להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביהודה ושומרון, כפי שהוזכר ב'עסקת המאה', עוד לפני הבחירות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אלפי משתתפים בכיכר פריז בירושלים בעצרת של מועצת יש"ע וארגון "ריבונות עכשיו" בדרישה להחיל כבר עכשיו את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל יהודה ושומרון עוד לפני הבחירות.

המשתתפים החזיקו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "ריבונות עכשיו וחיזוק ההתיישבות", "העם תומך בריבונות" ו-"לא נעצור". במהלך העצרת שרו המשתתפים "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

יו''ר מועצת יש''ע וראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני אמר בעצרת: "71 שנות עצמאות ו-52 שנות התיישבות אנחנו עדיין במאבק קיומי. המשימה לא תמה. אני רוצה לומר לכולם - לא ניתן, ניאבק. אנחנו כאן ועכשיו ולא נוותר. אנו כאן מפני שזאת ארצנו ופה ביתנו, מפני שכאן נמצא קו ההגנה האסטרטגי שלנו".

אלחייני פנה לראש הממשלה ואמר: "אתה יודע שאצלי מילה זו מילה. הבטחתי לתמוך בך עומדת בעינה, עמוד במילתך והכרז עכשיו על ריבונות. כמי שתומך בך וחושב שאתה ראש הממשלה הכי טוב שיכול להיות לישראל, אני חושש שאם לא תהיה ריבונות לפני הבחירות - היא לא תהיה גם אחרי הבחירות. זו תהיה בכייה לדורות.

"המצביעים שלנו יודעים שזה רגע דרמטי והיסטורי, אבל הם מבקשים שתעמוד בהתחייבות שלך להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובהתיישבות ביהודה ושומרון".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בעצרת: "באנו לחזק, נכון, אבל לא באנו להתחנף באנו לחזק, אבל גם באנו לדרוש: ריבונות עכשיו! אנחנו בחרנו את בנימין נתניהו בבחירות דמוקרטיות בישראל. האם בחרנו בבחירות את ג'ארד קושנר? האם בחרנו בבחירות את הסטייט דיפרטמנט? האם אנגליה או איטליה היו מרשות למדינה אחרת לדחוף את האף ככה לעניינים שלה? אנחנו אזרחי מדינת ישראל. בחרנו בך, אדוני ראש הממשלה. והכדור נמצא אצלך כאן בירושלים. לא בוושינגטון".

"אם אתה רוצה את תמיכת הימין, תתנהג כמו ראש ממשלה מהימין. ראש הממשלה! אם לא תחיל ריבונות, אנו עלולים גם לפספס הזדמנות הסטורית וגם לפספס את הבחירות. כשמנחם בגין החיל את הריבונות, אז לא היה נשיא אוהד בשנת בחירות ואוונגליסטים פרו ישראלים. רייגן איים לבטל את ההסכם האסטרטגי הבטחוני. הה עשה בגין? הוא ביטל אותו. בגין אמר אנחנו לא מדינת ווסאלים, אנחנו לא רפובליקת בננות. והוא חזר. והגולן פורח. אנחנו עומדים כאן וקוראים לך: ביבי - תהיה בגין", אמר דגן.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בעצרת: "חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל שחיים במשטר צבאי לא יכולים לקנות קרקע ביהודה ושומרון, יש נוער שלא מקבל מוסדות חינוך כי אי אפשר לבנות, יש אנשים שקונים שטח ולא מקבלים היתר לבנות. ראש הממשלה, יש לך חצי מיליון אזרחים בבית שמחכים שתחיל עליהם את החוק הישראלי, עכשיו.

"יש חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל שמבקשים להיות שווי זכויות כמו כל אחד במדינת ישראל תחת החוק הישראלי. להעביר את כל הניהול מהשלטון הצבאי למשרדי הממשלה. אדוני ראש הממשלה, הגיע זמן ריבונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר