בגלל מחלוקת

פתרון שכזה: 'תקשור את הרב בחוט - ותחתוך'

אברך שאביו דרש ממנו לנתק כל קשר עם רב, בשל השתייכותו לפלג עמו הוא במחלוקת קשה, הגיע לגר"י זילברשטיין, תינה את מצוקתו ונענה בהצעה חריגה מאוד • וגם: התמונה שעל הקיר (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הגר"י זלברשטיין (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין הציע בשיעורו, בסוף השבוע האחרון, רעיון יצירתי במיוחד לאברך שנקלע לקושי אישי-משפחתי, בעקבות מחלוקת קשה עם פלג מסוים ביהדות החרדית.

מסתבר, כי אביו של אותו אברך דורש ממנו לנתק קשר שיש לו עם רב המשתייך לקבוצה שונה ממנו ביהדות החרדית, והרעיון היצירתי של הגר"י בא לגרום לו גם לקיים את רצון אביו וגם להמשיך את קשריו עם אותו רב.

וכך מספר הרב בשיעורו: "יהודי מסוים היה קשור מאוד לרבו, היה מתייעץ עמו בכל נושא הלכתי והשקפתי. לאחר עשרים וחמש שנה נותק הקשר ביניהם, עקב מחלוקת שפרצה ביהדות החרדית, אבל בניו הגדולים, הנשואים, קשורים לאותו רב עד היום, ומתייעצים איתו בכל נושא".

"כעת שואל אחד הבנים: אני נמצא לפני בר מצווה לבני הראשון, ולאחר שאבי שמע שאני רוצה להזמין את אותו רב לבר מצווה, הוא התקשר אלי ואמר לי שאם אותו רב מגיע לבר מצווה אז הוא לא יגיע לבר מצווה, והוא אף ינתק את הקשר איתנו לנצח ואין הוא רוצה לראותנו לעולם"...
האברך המשיך ותיאר לרב זילברשטיין: "כמו כן, יש לי בסלון ביתי תמונה של אותו רב, ואבי ציווה להוריד את התמונה. 'כל זמן שהתמונה תלויה בביתך' איני נכנס לביתך, ואנתק כל קשר עמכם'".

"השואל, אברך מכובד, שואל אותי", תיאר הגר"י: "כיצד אנו צריכים להתייחס להורי בעניין זה, היות וחפצים אנו בקשרי המשפחה ואיננו רוצים להתרחק מאותו רב".

וזו היתה תשובתו של חבר ה'מועצת': "יבואו לרב, ויספרו לו בדמעות שליש את דרישת האב, ויאמרו שבשום אופן לא רוצים לנתק קשר עמו, אך האב ציווה לא להזמינו, ובנוסף כדי לרצות את אביהם, הם חייבים לעשות מעשה: ייקחו חוט ארוך, וקצה אחד יקשרו בצד שלהם על הבגד שלהם, וקצה שני יקשרו על בגד הרב, ואחר כך ייקחו מספרים ויחתכו את החוט, ויוכלו לבשר לאביהם שניתקו את הקשר".

"ולגבי התמונה? יורידו את התמונה מהקיר כדי להניחה בין ספרי הש"ס, ומדי פעם יקיימו והיו עיניך רואות את מוריך", סיים הגר"י זלברשטיין את הצעת הפתרון המפתיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר