'הטלפון הישיבתי'

פרסום ראשון: מקלב דורש "לא להסיר את הטלפונים הציבוריים"

האם בקרוב ייעלמו הטלפונים הציבוריים המותקנים בסמוך לישיבות ומוסדות חינוך חרדיים? כך לפחות הצהיר משרד התקשורת לאחרונה רשמית - והקפיץ את ח"כ מקלב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
טלפון ציבורי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דאגה בקרב בחורי ישיבות בעקבות כוונת משרד התקשורת שהוכרזה לאחרונה רשמית "להסיר עמדות טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי וצמצום חובת התקנתם"

כידוע, טלפונים אלו עדיין משמשים רבים בעולם הישיבות בפרט ובריכוזים החרדים בכלל, ובשל כך פנה ח"כ אורי מקלב למנכ"ל המשרד נתי כהן, בדרישה לבטל את התכנית, בנימוק שרבים בציבור החרדי עדיין אינם מחזיק ברשותם מכשירי טלפון ניידים.

לדברי מקלב, במכתב המתפרסם כאן לראשונה, טענת משרד התקשורת כי השימוש בטלפונים הציבוריים מועט, לא תמיד רלוונטית: "בשנים האחרונות חלק גדול מהאזרחים מחזיקים ברשותם טלפון סלולרי, ואינם נזקקים לשירותי טלפונים ציבוריים, אך עם זאת קיימות אוכלוסיות שאינן מחזיקות ברשותן טלפונים סלולריים, כגון ילדים מכל המגזרים וכן בני נוער ותלמידי ישיבות במגזר החרדי".

"אוכלוסיות אלה משתמשות בטלפונים ציבוריים המותקנים בבתי הספר ומוסדות החינוך, לשם שמירת קשר בין הילדים לבין הוריהם, וכן לצורך קבלת שיחות מההורים אל ילדיהם".

מכתבו של מקלב

לדברי מקלב, "בנוסף, ילדים ובני נוער שאין ברשותם טלפון סלולרי, משתמשים בטלפונים ציבוריים בעיקר בתחנות אוטובוסים מרכזיות ורכבת. גם בבתי-חולים יש שימוש בטלפונים ציבורים, כאשר חולים או קרוביהם מגיעים באופן פתאומי לבית החולים ואין ברשותם טלפונים סלולריים, ובמיוחד במקרים בהם חולים דתיים ומלוויהם מגיעים לבית חולים בשבת ללא טלפון סלולרי, ובמוצאי השבת אין להם דרך להתקשר".

את מכתבו סיים מקלב בדרישה: "להשאיר את ההוראות המחייבות להתקין טלפונים ציבוריים במוסדות חינוך, ישיבות, תחנות מרכזיות ובתי-חולים על כנם, כדי לא לפגוע במשתמשים במקומות אלו".

במשרד התקשורת מציינים כי פורסם "קול קורא" בנושא כאשר כל המטרה היא להזמין את הציבור החרדי או כל גורם אחר מטעמו להתייחס לנושא שימור/התקנה/הסרת עמדות טלפונים ציבוריים. "משרד התקשורת ייקח בחשבון את כל ההתייחסויות שיתקבלו לפני קבלת החלטה סופית בנושא", מבהירים במשרד ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר