נתניהו מודה:

"לפני הבחירות קשה ללכת לאירוע צבאי בעזה"

ראשי רשויות ב'עוטף עזה', שתושביהן סובלים מהטרור הבלתי פוסק מכיוון הרצועה, נועדו עם ראש הממשלה נתניהו בלשכתו, לפגישה שעסקה גם בקשר בין הביטחוני לפוליטי (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראשי רשויות מאזור עוטף עזה, והודה בפניהם כי לא בקלות יורה לצה"ל ליזום פעולה מול ארגוני הטרור בעזה, בימים אלו של ערב בחירות ארציות.

במהלך הפגישה עם ראשי הרשויות מהדרום, בלשכתו שבירושלים, אמר ראש הממשלה: "לפני הבחירות קשה ללכת לאירוע צבאי משמעותי".

"אם לא תהיה ברירה, גם האופציה הצבאית היא אופציה, אבל הסדרה עדיפה ממלחמה, ואנחנו חייבים למצות את התהליכים", הוסיף נתניהו בדבריו לראשי הרשויות.

עם תום הפגישה, שנקבעה על רקע המצב הביטחוני הבלתי נסבל ב'עוטף', נמסר מפורום ראשי הרשויות: "הסברנו לראש הממשלה את המצב בשטח, ואנו מצפים לראות שינוי במדיניות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה".

"הבהרנו כי העובדה שישראל נמצאת בתקופת בחירות שאינה נגמרת, לא יכולה לגרוע, ולו במעט, מהשמירה על ביטחון 60 אלף אזרחי מדינת ישראל שמתגוררים בעוטף עזה ובשדרות".

בפורום הדגישו כי ראש הממשלה נתניהו חתם על מסמך שהכינו בענין, ואף התחייב להכניס את סעיפיו לקווי היסוד של הממשלה. בכך הצטרפה תנועת הליכוד לשורה של מפלגות מכל הקשת הפוליטית שחתמו על המסמך בחודש האחרון.

תקיפה של צה"ל בעזה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

"בשנתיים האחרונות אנחנו במלחמה שלא ניתן להתעלם ממנה יותר. רק בחודש האחרון ספגנו ירי של עשרות רקטות ובמקביל טרור הבלונים מהרצועה הופך חמור יותר ומסוכן יותר. כל דיבור על הסדרה הוא מנותק לחלוטין מהשטח. המציאות שבה חיים התושבים שלנו היא לא מציאות מוסרית והיא איננה יכולה להמשיך ולהתקיים. יותר מכל דיווח או מסמך בירוקרטי, אנחנו, ראשי רשויות עוטף עזה ושדרות, מביאים את הקולות האמיתיים של הציבור. אם מדיניות ההכלה לא תשתנה, יישובינו יתקשו להמשיך לצמוח ולגדול, והמגמה המבורכת של השנים האחרונות תיעצר. אנו מצפים לראות שינוי במדיניות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה", נמסר מפורום ראשי הרשויות.

ראש הממשלה מצידו עדכן בהתפתחויות האחרונות ואמר: "אנו נערכים לכל התרחישים, כולל מבצע רחב היקף". הוא שיבח את איתנות תושבי העוטף והנחה את ממלא-מקום מנכ"ל משרדו, רונן פרץ, לקדם החלטת ממשלה לפיתוח כלכלי מואץ בחיזוק והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה ליישובי עוטף עזה, ו"לבחון הקמת מנהלת לפיתוח העוטף במשרד ראש הממשלה".

בפגישה נכחו ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר