רשת עממית?

משרד הכלכלה: איקאה יותר יקרה; בארץ ובעולם

במשרד הכלכלה, החליטו לבדוק, האם 'איקאה', באמת רשת עממית ושווה לכל כיס. במשרד בדקו את המחירים ברשתות ישראליות מתחרות ומחירי איקאה ברחבי העולם • אלו התוצאות (כלכלה)

אילוסטרציה (צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90)

בשבועות האחרונים, משרד הכלכלה והתעשייה עקב אחרי ענקית הריהוט 'איקאה', וקבע, כי היא יקרה יותר מהחנויות בארץ, וגם יותר יקרה מסניפיה ברחבי העולם.

למרות המיתוג של איקאה כרשת עממית וזולה, משרד הכלכלה יצא וגילה, כי בהשוואה לרשתות הפופולריות בארץ כגון הום סנטר ו-ACE, היא יותר יקרה - כם לעומת הסניפים ברחבי העולם.

לדברי שר הכלכלה, "איקאה גובה בארץ הרבה יותר ממה שמשלמים בעולם - 32% בממוצע. בחלק מהמקרים הפערים הם 27%, ולעיתים גבוהים מ-50%. פעם רשות התחרות הייתה יכולה לבדוק רק עסק שהוגדר כמונופול עם למעלה מ-1% מהשוק, אבל היום ניתן גם לבדוק ניצול כוח שוק. אמליץ לה לערוך בדיקה במחירי איקאה מול העולם".

גם לגבי החנויות בישראל מתברר כי “למרבה ההפתעה, חנויות הרהיטים הקטנות, שלא נהנות מכוח קנייה משמעותי, נמצאו אף הן זולות בעשרות אחוזים מרשת איקאה במגוון מוצרים”.

במועצה השוו מחירים של 25 רהיטים מקטגוריות שונות, ובהם רהיטי תינוקות, ארונות אחסון, פינות ישיבה, אביזרי נוי וטקסטיל, ומצאו פערים של עשרות אחוזים במחיריהם בין הרשתות.

עם זאת, במשרד מסייגים: “חשוב להבהיר כי המוצרים שנבדקו אינם זהים. לכן, המסקנה החשובה היא לבצע צרכנות נכונה, לבדוק ולהשוות, לפני שרוכשים”.

בדוגמאות למחירים מובאים למשל ארון שלוש דלתות שנמכר באיקאה ב-2,615 שקל, “בעוד שמחירו ברשתות ACE והום סנטר הוא 924 שקל בממוצע, ובחנויות הקטנות – 1,050 שקל” – פער של יותר מ-150%.

עוד דוגמה הובא: “שולחן בית ספר באיקאה שנמכר ב-645 שקל, בעוד שברשתות ACE והום סנטר הוא עולה 195 שקל בממוצע, ובחנויות הקטנות – 466 שקל בממוצע. פערים של עד 230%”.

השוואת הפערים בין מחירי איקאה בישראל ובין מחיריה בעולם היא קלה, שכן מדובר באותם מוצרים, ומחיריהם מוצגים באתרי החברה.

באיקאה מבהירים לגבי המחירים בעולם: "אנו מצפים שהשר יפעל להורדת החסמים הרגולטוריים. הודענו לו, ואנו שבים ואומרים כי כל הקלה שייתן לנו ברמת הרגולציה שבסמכותו תבוטא בהורדת מחירים מיידית לצרכן הישראלי".

לגבי המחירים בארץ, אמרו באיקאה: "לצערנו הסקר שפרסם משרד הכלכלה הוא מגמתי ובלשון המעטה אינו הוגן. לא יעלה על הדעת שהמועצה לצרכנות תשווה מוצרים מתוך ידיעה שאין קשר באיכות ובסגנון העיצוב ביניהם. אנו גאים על כך שבכל מקום שנפתח סניף חדש' הסוחרים המקומיים צומחים, והתעסוקה עולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר