14 יום לבחירות לכנסת

ליצמן חושף: מכתב הנאמנות לנתניהו - "לחזק את עצמנו"

השר ליצמן ניצל כנס פעילים למתקפה חריפה נגד גנץ - "אולי אני אקבל שר אוצר", וליברמן - "יושבים כאן שקרנים", והסביר כי ב"מכתב הנאמנות" לנתניהו - "באנו לחזק את עצמנו" • האזינו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן חשף בכנס פעילים את הסיבה להחתמת ראשי 'בלוק הימין' על "מכתב הנאמנות" החדש לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא לפני שתקף בחריפות את יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ על התבטאויותיו האחרונות בנושאי דת ומדינה והביע חשש ממשי מבחירות רביעיות.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע ליצמן מסביר מה הוביל את ראשי 'בלוק הימין' לחתום על מסמך נאמנות לרה"מ נתניהו: "בא ליברמן אומר שאנחנו מנהלים משא ומתן עם גנץ. אפשר לשאול את איווט ליברמן, אותו ליברמן שבבחירות הראשונות אמר שתהיה אחדות, ואחר כך אמר אין אחדות, פתאום הוא מרצ, הוא שמאל. מה שהוא אומר בבוקר לא רלוונטי אחר-הצהריים, מה שהוא אומר אחר-הצהריים לא רלוונטי לערב. יושבים כאן שקרנים, ולא פחות ולא יותר אומרים שגנץ מנהל איתנו משא ומתן, הרי אף אחד לא מדבר אתו".

"ולכן", הבהיר שר הבריאות, "החלטנו להוציא מכתב והודענו חד משמעית על תמיכה בליכוד. להודיע פעם אחת לציבור, אף אחד לא מייצג את יהדות התורה! רק חברי הכנסת ששואלים את גדולי התורה. אף אחד לא מוסמך לנהל משא ומתן בשמנו. דרעי, גפני וגם אני, לא באנו לחזק את הליכוד, באנו לחזק את עצמנו שיפסיקו לשגע אותנו. אני חושב שלפי המצב הזה אם לא נתעורר נלך לבחירות רביעיות, גם אני לא רוצה עוד בחירות".

ליצמן דרבן את הפעילים ואמר כי בעבודה קשה המפלגה תוכל להגיע גם לעשרה מנדטים: "לא לוותר על אף קול ,אפשר להביא קולות חדשים. הציבור הכללי גם אוהב אותנו, גם מכבד אותנו. אני יודע מתי התקשורת מגמגמים, מתי לא. אנחנו יכולים להכניס לא רק את התשיעי אלא גם את העשירי".

ליצמן: "ש"ס - הם אחים שלי..." (צילום: עטרה גרמן)

שר הבריאות לא חסך מילים קשות מיו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ואמר כי "הגזירות שהם מתכננים עלינו כולם, כולל גנץ, לא מדבר על לפיד שאני לא יכול לשבת אתו, תחבורה ציבורית, נישואין אזרחיים. גנץ אמר אתמול שהוא לא ייתן לליצמן את משרד הבריאות. לא רק שגנץ ייתן את משרד הבריאות, אם יראו שאנחנו חזקים אולי אני אקבל שר אוצר והוא יקבל את שר הבריאות".

"הכל תלוי בנו. לא שאני מחפש אוצר או סגן ראש ממשלה, אנחנו חייבים לעלות במנדטים", הבהיר ליצמן.

לסיום, הזהיר ליצמן מהצבעה בקלפיות נכים, הצבעה שאסורה על פי חוק לאדם שאינו נכה: "אני מבקש לא להצביע בקלפיות נכים, מי שחייב כן. אבל סתם ככה? לא. זה מפריע לנו בעבודה. צריך להצביע על פי הסדר הנכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר