טור דעה

אז מי אשם?? // עו"ד יצחק שינפלד

בניגוד לאמירה, ל׳הצלחה הרבה אבות הכשלון יתום׳, לכישלון לגוש בבחירות הקרובות יהיו הרבה אשמים ושותפים. האשם הגדול הינו בצלאל סמוטריץ שפירק את החיבור (טור דעה)

עו"ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הציפורנים ישלפו כבר במוצאי יום הבוחר. עייפות-החומר מהשבועות האינטנסיביים שעברו על כותבי הטורים מטעם עצמם ואלו שזה מקצועם לא תשפיע, הם לא ימתינו ולא יחכו לקולות החיילים. כולם יהיו בקהלם, כולם יחטפו! ׳עיצעס-גייברס׳. בעברית, ׳נותני-עצות׳ וחכמים שבדיעבד. חלקם נשכרו כיועצים בשכר מלא לראשי ומנהלי המטות. לאחר פרסום התוצאות, לחיפוש ומציאת האשם! שבדיעבד, הם הרבה הרבה יותר מוכשרים ומוצלחים. כך דרכו של עולם.
רוה״מ בנימין נתניהו, שלא מצליח לסחוב קהלים חדשים ודוחה קהל וותיק ומסורתי, יהיה אשם. העובדה שקמפיין-הבחירות כרגיל, התמקד רק בו! שאר השרים היו ׳נעדרים׳, מנותקים ועקבו אחרי הקמפיין באמצעי התקשורת כהמון העם, טענה נוספת שיותר משמץ של קנאה מהול בה. גם במשפחתו הקרובה של רוה״מ יזרקו בליסטראות, בצדק ושלא בצדק.
ראש וראשון ל׳אשמים׳, איתמר בן גביר, ועוצמה-יהודית שמאבד למחנה עשרות אלפי קולות, שרק ביום שאחרי נדע באם היו מצילים את הגוש. בן-גביר יטען להגנתו, שמרבית קולותיו, לא היו מגיעים לגוש, תומכיו הנלהבים היו נשארים בבית, באם היה פורש! ההיסטוריה מלמדת שהוא צודק. בן-גביר וסיעת עוצמה-יהודית מביאים עשרות אלפי קולות, שלא מאמינים למערכת. הם מיוצגים רק ע״י אנשיהם, בן-גביר בראשם.
יהדות-התורה, תמקסם את קולותיה הבטוחים במאת האחוזים. מנכה ועד זקן וישישה, ישונעו מקומות עליונות ללא מעלית, ע״י בני תורה נלהבים, וממחלקות תשושי נפש ודמנטים, ע״י אמבולנסים של ארגוני החסד, חוב-קדוש! ׳עת לעשות לה׳ הפרו תורתך׳. יהדות-התורה תואשם בכך שלא מצאה מסילות לקהלים חדשים. החרדים-העובדים שלא מיוצגים ומרגישים זרות ולטענתם ניכור, חוגים וחסידויות פגועים משכבר הימים, וגולת הכותרת, החוג הגדול שחלקו אבד ליהדות התורה, הפלג הירושלמי המיליטנטי.
ש״ס בראשות אריה דרעי, עושה הכל ויותר בכדי להתמקסם. דרעי הפך עצמו ל׳יותר נתניהו מביבי׳! זהות מוחלטת, שעוזרת לש״ס לחדור לקהל מצביעים נוסף וגדול, שמצביע ש״ס בשביל הנשמה, ומרגיש ימין בשביל הרוח והגוף. זה כבר לא הימור, זה סיפור של הצלחה. ש״ס קורצת לכל חוג ויחיד במחנה החרדי שלא נוח לו ביהדות התורה, החרדים העובדים מחוזרים! לחוגים פגועים מבטיחים עזרה, ייצוג ואלטרנטיבה. יהיה קשה לבוא לש״ס ולאריה דרעי ראש הקמפיין בטענות, המדקדקים ימצאו סירחות.
באם לא תהיה הפתעה דרמטית, איתור והגעה לכל קול ימין פוטנציאלי והגעה ל61 מנדטים לגוש! האשמים הראשים יהיו ראשי ׳ימינה׳. הציונות הדתית שבעבר הייתה 12 מנדטים, 10 אחוז מכנסת ישראל, ומאז רק גדלה כמותית, מתחסלת. הסיבות רבות, הופעת ש״ס, הליכוד שהינו מפלגה מסורתית, הנתק מהשטח, הסיבה הראשונה! דלות החומר בצמרת. אין הנהגה, מדי פעם שולפים אישיות חינוכית מתחלפת משדה החינוך, ככה לא בונים מפלגה. נפתלי-בנט ואילת שקד אימצו לעצמם את הפלטפורמה המתפוררת, השתלטו עליה מבפנים ללא התנגדות רצינית מהוותיקים, וכמעט החזירו עטרה-ליושנה.
בנט-שקד כיוונו הרבה יותר גבוה, כשהתברר להם, שהפוטנציאל מוגבל כמותית, חייבים את הסמכות הרבנית תורנית, ובמקביל לרבנים יש מה לומר! לא מתאים לבנט לחלוטין, הם פרשו כנפיים והתרסקו. הבסיס המפדל״י הוותיק, אזר כוחותיו, דור הכיפות הסרוגות שינס מותניו והגיע ל5 מנדטים מכובדים בכנסת הקודמת, כשבנט-שקד מתרסקים. נפלאות הפוליטיקה הישראלית, החזירו את בנט ושקד לקידמת הבמה! שוב הם נטלו לעצמם את שרביט ההנהגה והניווט, כשאת ה׳בשר׳, קהל המצביעים, מספקים הכיפות הסרוגות שבחרו להתמסר מרצון לצמד בנט-שקד.
העובדה שבכנסת הנוכחית, אין אלטרנטיבה אמיתית לימין שאינו נתניהו, גורמת לנזק אלקטורלי לגוש. כנ״ל איבוד קולות הימין הקיצון של עוצמה יהודית. נזק שבגינו מאבדים שלטון. הרב רפי פרץ עשה מהלך. חבר לבן-גביר ועוצמה יהודית בגוש טכני, קרא אליו לבצלאל סמוטריץ להתאחד, והאמין שבנט כשר בטחון עם אילת שקד הפופולרית, ישברו את תקרת הזכוכית, יספקו אלטרנטיבה לימין שאינו ביבי! יחזירו 4 מנדטים לימין ולגוש תהיה עדנה וקואליציה. סמוטריץ בגחמה של נפגע, הסתדרתם בלעדי! שבר את הכלים.
חבירתו של בצלאל סמוטריץ ׳מוחלש׳ ללא הרב פרץ, לבנט-שקד נתנה מלכתחילה את הבכורה במפלגה המאוחדת לנפתלי בנט, הסיעה המשותפת הרב פרץ-בן גביר הייתה עלולה לגרד את אחוז החסימה מלמטה, הרבנים החרדלי״ם נזעקו! כפו על הרב פרץ, בגידה מבישה! בבן-גביר, המליכו שוב בדיעבד את בנט על המחנה שהוא שונא, כשהוא-נפתלי-בנט ראש הקוראים לאי שיתוף הרבנים בעולם הפוליטי החרדל״י. אבסורד ישראלי במיטבו.
לסיכום שאינו סוף, בניגוד לאמירה, ל׳הצלחה הרבה אבות הכשלון יתום׳, לכישלון לגוש בבחירות הקרובות יהיו הרבה אשמים ושותפים. האשם הגדול הינו בצלאל סמוטריץ שבגלל קצת כבוד מפוקפק, והרגשת ׳שכחו אותי בבית׳ פירק את הקונסטלציה המבטיחה, שיכלה להביא הצלחה, ופתרון לקולות אבודים. בעוד שבועיים נדע!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר