המקובל נשכב ב'תיקון'

השמחה בטבריה על מפלת רון קובי: "ישלטו היהודים בשונאיהם"

בעקבות הדחתו הסופית של רון קובי מראשות עיריית טבריה, אחת החנויות בעיר הציעה הנחה ללקוחות בגלל "אנחת הרווחה" • וגם: כשהגר"ד קוק נשכב על הרצפה. תיעוד (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
המקובל, בעת ה'גילוי' בתיקון חצות (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בעיר טבריה נחזו היום (שני) פרצי שמחה ספונטניים, לאחר ההדחה הסופית של רון קובי מתפקידו כראש העיר, עליה החליט בג"ץ לפני מספר שעות. באחת החנויות נצפה שלט המודיע על הנחה של 15% לכבוד ההדחה; הערב תתקיים בעיר 'מסיבת הודיה'.

כבר מיד כשנודעה החלטת בג"ץ המדוברת, פצחו בחצר ישיבתו של המקובל רבי דב קוק בריקודים, בראשותו, בשירת "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם" ו"ליהודים היתה אורה ושמחה".

החגיגות לא מסתיימות, וכאמור בשעה 18:00 ישמחו בחצר ישיבתו של הרב קוק עם תזמורת, ריקודים, 'על האש', פופקורן, ו'שערות סבתא' לילדים הקטנים, ביוזמת העיתון 'מקומי טבריה'.

חסידי הרב אומרים ל'כיכר השבת': "נקבע פורים קטן בעיר לרגל יום ההדחה", ונערוך מסיבה בשעה 18:00 בערב, ביוזמת העיתון המקומי 'מקומי טבריה'".

הריקודים עם המקובל (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

התלמידים אף מפרסמים כעת תיעוד מלפני כחודשיים, אז ערך רבם 'תיקון חצות', כהרגלו בכל לילה, ולפתע אירע מחזה נדיר: הרב, שמירר בבכי על מצבה של טבריה, נשכב על הרצפה ואמר: "אני מקבל על עצמי מסירות נפש; אני לא קם מכאן עד שהכל יסודר".

בהמשך קם הגר"ד קוק בבהלה גדולה, ואמר לסובביו: "רבותי. בא לי עכשיו רבי חיים אבולעפיה ואמר לי: אל תדאג, אני הייתי בטבריה, אני ראש העיר של טבריה, הכל יסודר בשמים".

בתוך כך, בעל החנות 'אנטפון' בטבריה החליט, ופרסם זאת בהודעה רשמית, כי הוא נותן היום הנחה ללקוחות, בסך 15 אחוזים מהמחיר כל הפריטים בחנותו, לרגל הדחתו של קובי.

שמחה, בעל החנות, מסביר בשיחה ל'כיכר השבת': "כל בעלי העסקים שמחים. גם החילונים, וגם החרדים כמובן. היה פה מישהו שניסה להרע לנו, הוא הלך ויחזור לתל אביב. ברוך השם. לכן הענקנו הנחה ללקוחות, מתוך שמחה ואנחת רווחה".

רון קובי בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, איש התקשורת חיים הכט, הנחשב ליריבו של רון קובי מיומו הראשון בתפקיד, הגיב בתוכניתו ברדיו 'קול רגע' לבשורה: "הסתיימה ונחתמה כהונתו של רון קובי כראש עיריית טבריה. שופטי בית המשפט העליון דוחים פה אחד את עתירתו. הכרעת הדין משתרעת על פני 24 עמודים צפופים, ואנוכי הקטן אומר: זה פסק דין טכני, רזה, חסר נשמה ושאינו משקף הבנה מינימלית באשר למה שהתרחש בטבריה בשנה האחרונה".

"רון קובי אכן זכה בכהונת ראש העיר טבריה בדרך דמוקרטית כשרה, אבל זאת הייתה דרך מופרעת, אלימה, מלאה בשקרים, מעשי אלימות ובריונות מילולית ופיזית", הוסיף הכט. "תושבי טבריה אינם זקוקים ל-24 עמודים מלומדים, כדי להבין מדוע רון קובי איננו ראוי להמשיך בתפקידו כראש העיר טבריה".

לדבריו, "היום, גם מי שהצביעו עבורו מבינים, שהוא פשוט לא מסוגל; נפשית יש שם בעיה. אין לו יכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים. הוא צריך סביבו עדת מעריצים כנועים. רון קובי בשנתיים האחרונות חי על גחמות והתפרצויות, ולכן הוא מסוכן לעצמו ולסביבתו. ההדחה שלו עושה חסד גם איתו. הוא פרחח. שנתיים נוספות שלו כראש עיר היו עושות רע לטבריה ורע לרון קובי עצמו".

צפו בתיעוד ה'תיקון'

ההנחה לרגל ההדחה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר