פרסום ראשון

סערה בישיבה: בחורים נתפסו עם 'ספרים חיצוניים' - וסולקו

עיתון 'בשבע', נגן עם ווידאו וספריו של דוקטור מיכי אברהם - זהו ה"שלל" שנתפס בחיקם של בחורים מ'תורה בתפארתה', מהישיבות הנחשבות בעולם הליטאי, ובגין כך הושעו 3 מהם (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ישיבת תורה בתפארתה, בהכנסת ס"ת. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

'תורה בתפארתה' סוערת: שלושה בחורים הושעו מהישיבה המפורסמת, בגלל שהחזיקו בישיבה ספרים וחפצים, שנאסר על בני הישיבה להחזיקם.

שניים מהתלמידים, שנתפסו 'על חם', הושעו למשך תקופה ארוכה, וספק אם יורשו כלל לחזור לישיבה. בחור נוסף ישוב ככל הנראה כבר בזמן הקרוב.

כידוע, הישיבה הנחשבת, הממוקמת בכניסה לעיר אלעד, מונה כיום כשבע מאות בחורים, ובאופן רשמי היא סניף של ישיבת אורחות תורה בבני ברק.

ראשי ישיבת תורה בתפארתה שימשו בעבר כר"מים בישיבת כנסת יצחק-חדרה, אך כזכור פרשו ממנה לאחר שזו תפסה צד במחלוקת הליטאית, והפכה ל'עצניקית'.

'סיום מסכת' בישיבה. ארכיון (צילום: ישראל כהן)

אך למרות ההתנתקות ההיא מהישיבה בחדרה, את הקו האידיאולוגי הנוקשה - בכל הקשור למאבק ב"מודרניזציה" שנכנסה לחלק מהישיבות - היא לא נטשה: זהו עדיין אחד מדגליה של ישיבת תורה בתפארתה.

בהקשר זה, ל'כיכר השבת' כאמור נודע, כי בימים האחרונים השעתה ההנהלה הרוחנית של הישיבה שלושה בחורים. אחד מהם נתפס 'על חם' בעודו משתמש בנגן עם ווידאו, חברו נתפס מחזיק בעיתון 'בשבע' של הציונות הדתית ועל השלישי נודע כי הוא קורא בקביעות בספריו של ד"ר מיכי אברהם.

מלבד השעיית הבחורים, בישיבה נתלתה מודעה חריפה המזכירה, כי אסור להכניס לישיבה "ספרים חיצוניים" - מושג ידוע בעולם התורני, המגדיר ספרים החשודים ב"השכלה" חלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר