תר"ש תנופה

צה"ל נערך למלחמה: מקים אגף חדש לאיראן

בשל השינויים בצה"ל, סמכויותיו של סגן הרמטכ"ל ייפגעו • בצה"ל מעדכנים כי יוקם אגף חדש בפיקוד אלוף לריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה מול הזירה האיראנית (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במסגרת התוכנית הרב שנתית 'תנופה', ולאחר שבוצעה עבודת מטה לבחינת מספר חלופות, סיכם היום (שלישי) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שורת שינויים במבנה המטה הכללי של צה"ל. השינויים אושרו על ידי שר הביטחון, מר נפתלי בנט.

כתוצאה מהשינוי המתוכנן ייפגעו סמכויותיו של סגן הרמטכ"ל, שבמסגרת תפקידו עוסק בבניין הכוח. בכירים בצה"ל כבר צוטטו בכלי התקשורת מותחים על כך ביקורת.

בצה"ל מסבירים כי שינויים אלה נובעים מן הצורך למקד ולחזק את בניין הכוח הרב-זרועי, שהופך למורכב יותר וגדל בהיקפו, ובמקביל להעמיק את העיסוק באסטרטגיה הצבאית בכלל ובזירה האיראנית בפרט.

הרמטכ"ל קבע כי אגף התכנון של צה"ל יעסוק במשימת בניין הכוח הרב-זרועי בלבד, כמפקדה האמונה על פיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה בראייה רב-זרועית. מיקוד זה הנו צו השעה לאור ריבוי הפרויקטים המשותפים למספר זרועות ומורכבות ניהולם.

האגף לבניין הכוח יאפשר לחזק את הקשר עם מפא"ת והתעשיות הביטחוניות בישראל, וכן יאפשר לנהל ולבקר בצורה אפקטיבית יותר אחר שורת פרויקטים רב-זרועים ומימוש תר"ש 'תנופה'.

בנוסף, נוכח האיום המתפתח מזירת איראן, יוקם אגף חדש בפיקוד אלוף, שיעסוק בשני נושאים מרכזיים: תכנון ותכלול האסטרטגיה הצבאית וריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה למול הזירה האיראנית.

איראן שלאחר סולימאני; אוהד חמו בראיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

אביב כוכבי קבע כי יוקם אגף "אסטרטגיה ואיראן" בפיקוד אלוף, אשר יכלול את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ. בהמשך יקבע אופן עיסוקו למול הזירה האיראנית.

בנוסף, מפקדת העומק תישאר במתכונתה ואת הפיקוד עליה יקבל אלוף איתי וירוב, נוסף על תפקידו כמפקד המכללות הצבאיות.

השינויים יכנסו לתוקף במהלך קיץ 2020, עד למועד זה יסוכמו עבודות המטה בנוגע למבנה הפנימי של אגפים אלו. "השינויים הארגוניים יביאו למיצוי מיטבי של המטה הכללי, תוך שימור היקפו", הסביר דובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר