"סכסוכים פוליטיים"

שערורייה בירושלים: 200 ילדים חרדים לא לומדים

כ-200 ילדים חרדים בשכונות קטמונים ותלפיות בירושלים, לא הולכים לתלמוד תורה בשבועיים האחרונים, לאחר שנעשה ניסיון להחליף להם את המנהל. ומה זה קשור לבחירות? (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כ-200 ילדים חרדים בשכונות קטמונים ותלפיות בירושלים לא הולכים לתלמוד תורה בשבועיים האחרונים זאת בעקבות מאבקים פוליטיים בהם מעורבת רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס ומקורביו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מדובר בת"ת "חזון מאיר ובית ישראל" הפועל כיום במתחם ישיבת איתרי בשכונת בית צפאפא בבירה. הת"ת הוקם לפני כשמונה שנים על ידי הרב אמנון הדס, שבעקבות מצוקת משפחות האברכים בשכונות הללו פתח תחילה גני ילדים ולאחר מכן תלמוד תורה. כיום, לומדים במקום כמאתיים תלמידים החל מגיל הגן ועד כיתה ו'.

בעקבות מצוקה תקציבית ומאחר ותחילה היה מדובר במוסד ללא תקן ממשרד החינוך, פנה הדס לרב רפאל קוביוף, המקושר למשפחתו של רבי יקותיאל אבוחצירא, במטרה שהעמותה תסייע בפתיחת המוסד.

מי שנרתם תחילה לנושא הוא עוזרו של הרב אבוחצירא, חיים אזרזר, המנהל את העמותה של הרב אבוחצירא – "חזון מאיר ובית ישראל".

ההורים לא הכירו כמובן את אנשי הרב אבוחצירא, הממוקמים באשדוד, כאשר מי שפעל בשטח היה הרב הדס. עם צמיחתו של התלמוד-תורה נרשם המוסד בשנת 2016 תחת רשת מעיין החינוך התורני. מאחר ולרב הדס לא היו התעודות הנדרשות לתפקיד המנהל, מי שנרשם כמנהל הת"ת היה קוביוף.

למרות זאת, כאמור, מי שניהל את המוסד והיה בקשר עם רשת מעיין החינוך התורני, בקשר עם ההורים, תורמים, גורמי החינוך ודאג למוסד בכל אספקט אפשרי היה הרב הדס.

בעקבות סכסוך שפרץ בחודשים האחרונים בין הדס לבין העמותה של הרב אבוחצירא החליטו אנשי העמותה לעשות מהפכה במוסד ולפטר את הדס. אלא שכאן ציפתה להם הפתעה – מאות ההורים החליטו באופן ספונטני למחות על המהלך והכריזו על שביתה.

"הגיעו יום אחד כמה אנשים למוסד ופשוט פיטרו את המנהל שלנו", אומר אחד ההורים ל'כיכר השבת'. "במשך שנים הוא מסר את הנפש שלו עבור המוסד, עבור הילדים שלנו. פתאום מגיעים אנשים שאנחנו לא מכירים ולא הכרנו מעולם והחליטו למנות מנהל אחר שלא מקובל עלינו ואנחנו לא סומכים עליו. לא נאפשר דבר כזה".

לדברי גורמים המעורים בפרטים, במשך השנים אנשי העמותה לא התערבו כלל במתרחש במוסד ואף לא העבירו כספים לת"ת. לדבריהם, כבר בתחילת הדרך כאשר הבין הרב הדס את המצב הוא לקח לידיו את המושכות, פתח עמותה נוספות ודרכה ניהל הלכה למעשה את המוסד. לעמותה שפתח הועברו תשלומי ההורים, משם שולמו השכירות, הסעות ועוד. "הוא למעשה ניהל הכל וההורים אוהבים אותו", אמר אחד הגורמים.

לדברי גורם אחר, ברשת החינוך של ש"ס מבינים כי אין אפשרות להכתיב להורים הנהלה שהם אינם רוצים, אך מאחר ואנחנו בתקופת בחירות ההחלטה בצמרת ש"ס ובמעיין החינוך שלא להיכנס למאבק מול חצרו של הרב אבוחצירא.

"בגלל אינטרסים פוליטיים ושיקולי בחירות מאתיים ילדים יושבים בבית כבר למעלה משבועיים. זה בושה", אומר אחד ההורים. מדובר כאמור באברכים ספרדים, חלקם הגדול מקרב מצביעי ש"ס.

'כיכר השבת' פנה למנכ"ל רשת 'בני יוסף - מעיין החינוך התורני' ולחיים אזרזר, אך אלו לא הגיבו עד לפרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר