"העליב מנהיג רוחני"

היועץ ביזה את הרב; נתניהו נדרש להתנצל

"דרוקמן שמוקמן" - כך כינה נתן אשל, יועצו הקרוב של נתניהו, את זקן רבני הציונות הדתית, בשיחה מוקלטת; כעת דורשים בישיבות שבראשן הוא עומד כי ראש הממשלה יתנער ממנו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו עם אשל (צילום: פלאש 90)

מרכז ישיבות בני עקיבא מפרסם היום (רביעי) דרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו, להתנער מדברי יועצו הקרוב נתן אשל שהתייחס בביטוי פוגעני לזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן.

דבריו של אשל נחשפו אמש, על ידי כתב 'חדשות 12' ירון אברהם, בהקלטת שיחה שקיים עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, במהלכה הוא נשמע מכנה את הרב הבכיר "דרוקמן שמוקמן".

מטרת השיחה, שיזם נתן אשל, היתה לנסות ולשכנע את בן גביר לפרוש מהמירוץ לכנסת, ולמנוע כך בזבוז קולות, בשל הסיכוי האפסי שמפלגתו תחצה את אחוז החסימה.

וכך בין היתר נשמעו חילופי הדברים בין השניים. נתן אשל: "יש לי שאלה אליך. אם היית יודע בוודאות מוחלטת שאין סיכוי לעבור, האם לא היית מעדיף 'ציפור אחת ביד'"?

בן גביר: "נתן, אנחנו דיברנו על זה אינספור פעמים בפעם הקודמת. ביבי, אם הוא רוצה, יכול להעביר אותי. ברגע שהוא ידבר ויגיד 'יש לי סקרים פנימיים שרואים שאיתמר עולה', גמרנו, המשחק נגמר".

נתן אשל: "אם הייתה לו ידיעה או תחושה או תובנה שאתה עובר, הוא היה שמח שאתה תעבור - ובנט לא".

בן גביר: "בנט... כולם מאמינים, כל הרחוב מדבר על זה שהוא הולך יום למחרת הבחירות עם גנץ" - טענה שכמובן מוכחשת מכל וכל על ידי 'ימינה' של בנט, שבכיריה אף הצהירו לאחרונה מספר פעמים שלא יצטרפו בשום אופן לממשלת גנץ.

הזלזול ברב דרוקמן (באדיבות 'המהדורה המרכזית', חדשות 12. תמונה: Avi Dishi/Flash90)

נתן אשל: "גם אני חושב את זה. אני בטוח. אני גם אמרתי את זה, הסברתי את זה גם לביבי, למה אין סיכוי שבנט ירצה ללכת איתך (ברשימה אחת), כי לא תהיה לו את האופציה ללכת עם גנץ. אני אמרתי את זה גם לביבי, חבל על המאמצים ללכת לרב דרוקמן ושמוקמן וכל הדברים האלה. זה שטויות...".

בעקבות הדברים הללו, שנאמרו על ידי מקורבו הגדול ביותר של ראש הממשלה, מצפים ממנו היום במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא להתנער מהם, ואומרים: "הרב דרוקמן הוא דמות מופת בחברה הישראלית, זוכה פרס ישראל ומנהיג רוחני בציבור הדתי-לאומי והכללי".

"דבריו המעליבים של נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה, היו ראויים לגינוי מיידי מצידו של נתניהו, ואנחנו מצפים שייעשה כך בהקדם. מי שמבקש להתייעץ עם הרב לעתים תכופות ןמבקש את תמיכתו בשעות משבר, ראוי שיידע לעמוד ולהגן על שמו הטוב של רב גדול בישראל. המשך השתיקה כמוה כהסכמה לדברי אשל - ואסור שכך יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר