בחירות 2020

הקרב על הממ"ח: החרדים נגד, יתר המפלגות - בעד

שאלת לימודי החול במוסדות החינוך החרדיים מעסיקה לא מעט מצביעים חרדים, אך בעוד המפלגות החרדיות מתנגדות לממ"ח, 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ועוצמה יהודית' - בעד (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפאנל, אמש (צילומסך: דף הפייסבוק 'נבחרות')

שאלה שמעסיקה בימים אלו לא מעט מבני הציבור החרדי היא שילוב לימודי חול במוסדות החינוך. מוסדות הממ"ח, האגף שהוקם על ידי 'יש עתיד' במשרד החינוך, זוכים לביקורת ומלחמה תמידית מצד המפלגות החרדיות, הרואות בכך שליטה חיצונית של פקידים חילונים בנעשה במוסדות חרדים.

אלא שישנם חרדים הנחשבים ל"חרדים מודרניים" שנפשם חשקה בממ"ח, ובשל כך נמנעים מלהצביע למפלגות החרדיות שלא רואות עין בעין עמם את הסוגיה הרגישה, ומוכנים להבטיח הקמת מוסדות חרדיים עם לימודי חול מתוגברים.

בפאנל שהתארח אמש (שלישי) בפורום 'קהלת', בו השתתפו נציגי כלל המפלגות שאינן חרדיות וארגון 'נבחרות', הצהירו הנציגים כי יילחמו בעד הממ"ח.

באפנל השתתפו: ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), מיכל צ'רנוביצקי יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה, עידית סילמן ממפלגת 'ימינה' ויו"ר 'עוצמה יהודית' עו"ד איתמר בן גביר.

ח"כ קרעי אמר כי "ראש הממשלה נותן לי את הגיבוי להילחם על הממ"ח. אנחנו בלי כנסת מתפקדת. בהרצליה פנתה אלי הקהילה החרדית להקים ממ"ח, פניתי לראש העיר הסברתי לו שלא מתייחסים להורים, אמר לי שיתגייס לעזור בשמחה".

לדברי קרעי, "דברים נתקעים מכל מיני סיבות ואינטרסים של המפלגות החרדיות שעצרו את התקדמות הממלכתי חרדי, זה נמצא על אש נמוכה".

קרעי הפתיע את המשתתפים באומרו: "אברך שיושב ולומד תורה הוא עטרה לראשי, הם שבט הלוי הם שומרים עלינו, ומי שלא זוכה לזה ורוצה לשלב תורה עם דרך ארץ, חשוב לתת את הכלים בממ"ח, לימודים אקדמאיים בהפרדה. נילחם על זה". ח"כ קרעי הוסיף עקיצה לאיתמר בן גביר שישב לשמאלו: "אם איתמר בן גביר יפרוש נצליח לעשות את זה".

ח"כ מיכאל ביטון אמר במהלך בפאנל כי "אין עתיד למדינת ישראל בלי שילוב ראוי של הקהילה החרדית בכל מעגלי החיים כולל בחינוך, תעסוקה ושירות צבאי או לאומי. הליכוד לא כתב מצע. אנחנו כתבנו שנוביל את לימודי הליבה".

"מי שרוצה לפרנס משפחה וצריך להתפרנס בכבוד לא יוכל להגיע לאקדמיה בלי אנגלית, מתמטיקה ומחשבים", סיכם ביטון.

עו"ד איתמר בן גביר תקף את ח"כ משה גפני והליכוד ואמר כי "הליכוד מחויב לגפני ומחויב למפלגות החרדיות. אנחנו רוצים לשנות את לשון המאזניים ולהילחם על התנאים שלכם, על המ"מחים, להילחם שהמתמחה שלי, אישה באמת צדיקה שרוצה לשלוח את הילד שלה לבית ספר אומרים לה את לבושה כמו חרדי מודרני, בעלך לבוש לא כמו התושבים, ואני צריך להתקשר לראש המועצה שם לסייע. הפיתרון לכל המצוקות שהזכירו כאן זה בית פוליטי. לא תמצאו אצל זנדברג ולא בכחול לבן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר