מסמך חשף

רבנים דרשו: בטיחות לתלמידים - תמורת ביטול לימודי חול

מנהיגי הקהילה החרדית בלונדון, הסכימו לשלב את תוכניות הבטיחות לתמלמידים, אחרי שעשרות מהם כמעט טבעו - אך רק בכפוף לכך שהישיבות לא ייאלצו ללמד לימודי חול (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מועצת רובע הַאקְנִי בעיר לונדון, פועלת בחודשים האחרונים להחיל נהלי שמירה ובטיחות על 1,500 תלמידים חרדים שלומדים בבתי ספר חרדים ברובע.

הרבנים שנפגשו עם המנהיגים המקומיים, הסכימו להכניס את התקנות לתלמודי התורה, אך התנו זאת בתמורה לביטול חובת לימוד החול.

במסמך פנימי של המועצה ברובע, שנחשף ע"י האתר jewish news, בו עודכן דו"ח ציוני דרך של ועדת הבדיקה לילדים ובני נוער של רובע האקני משנת 2018, נחשף כי ישנם כ-29 ישיבות "לא חוקיות" כלשון הדו"ח, המחנכות כ-1,500 תלמידים.

העדכון החדש, מיום 28 בינואר 2020, מראה כיצד מנהיגי הקהילה החרדית מכירים בצורך לשמירה וביטחון של התלמידים, אך התנו זאת בכך שהמועצה "תפטור ישיבות מתכנית הלימודים הלאומית", בתמורה שהם יסכימו למסגרת לשמירת הבנים.

המשרד שאמון על הסטנדרטים הנהוגים בבתי הספר וכן על רמת הלימוד ומיומנויות התלמידים, בודק את הסדרי הביטחון בבתי ספר ברחבי המדינה, אולם תלמודי התורה אינם מוגדרים כ"בתי ספר" אלא כ"מוכר שאינו רשמי", בדומה לארץ, וממילא אין בדיקות בטיחות חיצונית ועצמאית מכל סוג שהוא.

לאחר ש-34 תלמידי ישיבות כמעט טבעו בחוף קנט בשנת 2017, הוועדה ביקשה לערב את הקהילה החרדית בתוכניות להקים מערכת שמירה, אך בשבוע שעבר נמסר כי מנהיגי הקהילה החרדית אינם מעוניינים לעזור להם בכך.

על פי הודעת ועדת הילדים של רובע האקני, עמדת ההנהגה החרדית השתנתה מאז הפגישה האחרונה ביניהם - ועד שינוי הגישה העדכני.

בפגישה שנערכה בין מנהיגי הקהילה החרדית לבין יו"ר המועצה והועדה להגנת רובע האקני, ג'ים גמבל ב-9 באפריל 2019, נמסר כי "הפגישה הייתה חיובית", וכי "נכון לעכשיו המעורבים היו חיוביים לגבי הרעיון להקים ועדת שמירה לישיבות, בראשות התאחדות קהילות החרדים בלונדון, כזו שמורכבת מאנשים מתוך הקהילה".

אך כמה חודשים לאחר מכן, לדברי הועדה, גמבל קיבלה מייל מההנהגה החרדית בו הם נסוגו לעמדה לפיה הם לא ישתפו פעולה עם מאמצי השמירה על התלמידים - למרות שהם מכירים בצורך לשמירה - אלא אם כן הדבר יהיה כרוך בפטור לישיבות מתכנית הלימודים הלאומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר