מאמצים חובקי עולם

בהלת הקורונה: ישראלי חולץ מחוביי; הרוגים באיראן

במאמצים אדירים וחובקי עולם, הצליחו אנשי שגרירות ישראל לחלץ ישראלי ששהה סמוך למקום התפרצות ה'קורונה' • וגם: כך נערכים בישראל לקליטת הבאים מהספינה ביפן (אקטואלי)

(צילום: משרד החוץ)

בחור ישראלי, ששהה בזמן פרוץ הנגיף 'קורונה', במחוז חוביי שבסין, יוחזר לישראל - למרות הסגר המוחלט על המקום. כרגע, הוא פונה לאוקראינה וישהה שם בבידוד למשך שבועיים ימים.

בפעילות חובקת עולם, הצליחו אנשי שגרירות ישראל בבייג'ינג - בירת סין, להחזיר ישראלי השוהה סמוך למיקום פרוץ נגיף הקורונה.

הפעולה הצליחה, בזכות שיתוף הפעולה בין שגרירות ישראל בסין לבין שגרירות אוקראינה. הבחור, יישאר בהסגר למשך 14 ימים בקייב ולאחר מכן ישוב לישראל.

קמפיין להחזרת החולים לארץ

במשרד החוץ מציינים: "כי השגרירות בבייג'ינג עומדת בקשר עם ישראלי נוסף השוהה בווהאן מבקש סיוע בפינוי, אך למרות מאמצי השגרירות הדבר טרם הסתייע".

"השגרירות בביג'ינג וארבע הקונסוליות הכלכליות ברחבי סין עומדת בקשר רציף עם הישראלים שנותרו במדינה, ומעניקות סיוע, בתיאום עם הרשויות הסיניות, לרבות משלוחי מזון וציוד מגן לאלו המצויים בווהאן.

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א", הודיעה כי התגלו שני מקרים של נגיף ה'קורונה' במדינה. זו הפעם הראשונה בה מאובחנים חולים במחלה באיראן, וטרם נמסרו עוד פרטים על זהות החולים ומצבם.

בסין מדווחים כי ביומיים האחרונים חלה ירידה במספר הנדבקים החדשים בנגיף הקטלני. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום ג'ברייסוס אמר כי "כל מגמה, לכאורה, חייבת להתפרש בזהירות רבה".

ההיערכות לקליטת הבאים מהספינה ביפן

ביום שישי הקרוב, ינחת מטוס מנהלים ועליו המטיילים הישראלים אשר שהו בבידוד על הספינה ביפן ושרשויות הרפואה ביפן התירו את טיסתם לישראל כשבזמן עזיבתם את יפן לא הופיעו אצלהם מסימני המחלה.

לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח ובדגש על המטיילים ששהו על הספינה, אומרים במשרד הבריאות: "כי משרד הבריאות ורשויות התעופה החליטו שהמטוס המיוחד ינחת בנתב"ג ויעצור ברחבה מרוחקת מטרמינל 1 ומטרמינל 3". לכן, "המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית (אזור המטוסים הפרטים)."

לאחר שהעובדים ימוגנו - על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס.
תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה לצוות המטוס.

הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר שם נערכים לקליטתם להמשך הבדיקות וההשגחה.

כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה ולא תשאר בשדה התעופה בן גוריון.

מיד לאחר תדלוק המטוס המיוחד הוא ימריא חזרה למזרח. כלומר המטוס והצוות לא ישארו בישראל.

תיעוד נחיתת המטוס והגעת הישראלים תתבצע אך ורק על ידי צוות התיעוד המבצעי של מד"א ורק הם.

• לא תותר גישה לאזור המטוס למי שלא אושר ומוגן על ידי מד"א.
• לא תותר גישה לאזור חניית המטוסים עד להמראת המטוס מישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר