הנשיא בפיג'י:

"ישראל תעשה כל שידרש להגן על אזרחיה מפני האיום האיראני"

נשיא המדינה ראובן ריבלין נחת בפיג'י בדרכו לביקור ממלכתי באוסטרליה • בביקורו באי הוביל הנשיא, יחד עם ראש ממשלת פיג׳י, פסגה של מדינות הפאסיפיק שנערכה בעיר נאדי (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נחת הבוקר (חמישי) בפיג'י בדרכו לביקור ממלכתי באוסטרליה. בביקורו באי הוביל הנשיא, יחד עם ראש ממשלת פיג׳י, פסגה ראשונה מסוגה של מדינות הפאסיפיק שנערכה בעיר נאדי שבפיג'.

לפני פתיחת הפסגה של מדינות הפאסיפיק התקבל הנשיא בטקס פיג'יאני במהלכו הוענקה לו שרשרת קבלת פנים מסורתית שזורת פרחים. לאורך הטקס ישבו חיילי משמר כבוד בלבוש מסורתי, וליוו את קבלת הפנים בשירה טקסית. בטקס הוגש לנשיא המשקה הלאומי מצמח הינגונה המכונה קאווה כאות לידידות בין העמים וכאות ברכה על הגעת הנשיא לביקור.

בסיום הטקס קיים הנשיא פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת פיג'י, פרנק ביינימרמה ובתום פגישתם נשאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת. בדבריו ציין הנשיא את שיתוף הפעולה המוצלח בין המדינות על אף המרחק הרב ביניהן והודה לראש הממשלה על תרומת פיג'י לכוחות שמירת השלום של האו"ם הפרוסים ברחבי המזרח התיכון.

הנשיא הוסיף ואמר למארחו: "אני יודע שאתה מכיר היטב את אתגרי אזורנו, משירותך בכוח הרב לאומי בסיני. כיום, איראן ושלוחותיה מאיימות על מדינת ישראל לצד הפצת טרור ברחבי האזור והעולם כולו. ישראל תעשה כל שידרש להגן על אזרחיה מפני האיום האיראני. בין היתר, נמשיך גם לעבוד עם כוחות שמירת השלום הבינלאומיים, כדי להבטיח שקט בגבולותינו".

ראש ממשלת פיג׳י הודה לנשיא על הביקור אותו הגדיר 'היסטורי'וציין כי מאז 1986 ממתינים בפיג'י לביקור רם דרג שכזה ממדינת ישראל: "פסגה זו חשובה לנו מאוד כאבן דרך נוספת בחיזוק היחסים האיתנים בנינו. פיג'י תמשיך להתפלל לשלום באזור המזרח התיכון".

"על אף גודלנו הקטן, לישראל ולפיג׳י ברור כי קולנו משמעותי ונוכח בזירה הבינלאומית, ונמשיך לשלב זרועות על מנת להוביל לשגשוג של שתי המדינות והעמים שלנו לדורות הבאים, בין היתר בזירה האקדמית", אמר ראש הממשלה והזמין את הסטודנטים הישראליים ללמוד בפיג'י ואף דיבר על הסטודנטים הרבים מפיג'י אשר מגיעים לרכוש השכלה בתחומים רבים במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר