בעקבות ההמלצות הדרמטיות

חבר הוועדה: הגיעה העת לפוצץ את הבועה של גיוס חרדים

חבר הוועדה לבדיקת זיוף נתוני גיוס החרדים, יהודה משי זהב, אומר - בשיחה ל'כיכר השבת' - כי הדבר אירע כתוצאה מהבועה שהוצגה לציבור ב-20 השנה האחרונות, כביכול גיוס חרדים הינו ריאלי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משי זהב. חבר הוועדה (צילום: Gideon Markowicz / Flash90)

יהודה משי זהב, חבר הוועדה שמונתה כדי לבדוק את פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים בצה"ל, התייחס בשיחה עם כיכר השבת למסקנות הוועדה הדרמטיות ואמר "בסוף כולנו משחקים בנדמה לי. 20 שנה משקיעים כסף ולא גייסו אפילו "ישיבע בוחער אחד", והם לא תמיד מבינים את ההבדל בין בחור ישיבה ל"ישיבע בוחער".

"הכל זה קומבינות ותרגילים, ואפשר לשחק במשחק הזה עוד 20 שנה, אבל הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולפוצץ את הבועה. הגיע הזמן להבין שצריך להוריד את גיל הפטור ואפילו לבטל אותו לגמרי", אומר משי זהב את הדברים שהציב בפני הרמטכ"ל שלדבריו הביע רצון לאמץ זאת.

"צריך להודות בפני הציבור לא הצלחנו, לא מדובר כבר ב400 תלמידים כמו בימי בן גוריון מדובר במספרים גדולים בהרבה ואי אפשר לגייס אותם בכוח. ולכן צריך להוריד את גיל הפטור ואפילו לבטל אותו לחלוטין ולהציב מסלולים אטרקטיביים שמי שירצה פרנסה יבוא לצה"ל או לחלופין לעודד כניסת חרדים לשוק העבודה שזה דבר שתורם למדינה לא פחות ואולי אפילו יותר", אומר משי זהב ל'כיכר השבת'.

הפגנת 'הפלג' על מעצר עריק מגיוס. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לטענתו, זיוף הנתונים הוא תוצאה של המצב הקיים, "אי אפשר לשחק במשחק הזה אנחנו רואים את התופעה. הצבא לא שיקר בזדון אלא ברשלנות בגלל כל הקלחת הזו שהכניסו אותו אליה. כולם פוחדים לדבר ולשים את הדברים על השולחן והגיע הזמן לפוצץ את הבועה הזו".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסמו מסקנותיה של הוועדה שמונתה כדי לבדוק את פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל, ומהן עולה כי יש לבחון מחדש את גיל הפטור מגיוס שקבוע כיום על 24, ולהוריד אותו בהדרגה - יתכן אף עד לביטולו הסופי, כך שהפטור יהיה ללא מגבלת גיל.

בוועדה, בה חברים אלוף (במיל.) רוני נומה, יהודה משי זהב, תא"ל (במיל.) רמי בן אפרים ומלכה פיוטרקובסקי, בדקה תחילה את הטענות לזיוף הנתונים, ומצאה כי אלו אכן נעשו, אך לא בזדון. בעקבות כך הוגשו רשימת רעיונות לשינוי משמעותי באופן איסוף וגיבוש נותני הגיוס הללו, ואף הוחלט לנזוף בראש אגף כח אדם אלוף מוטי אלמוז ולמנוע את קידומו בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר