בהלת הקורונה

כ-50 ישראלים הפרו את צו הבידוד ומאוימים במאסר

לאחר שהורה על בידוד למי שחוזר מכמה ממדינות אסיה בשל החשש להידבקות בנגיף הקורונה, משרד הבריאות מבהיר כי הפרת הוראת הבידוד יכולה להיות אישום פלילי חמור (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשרד הבריאות מבהירים הערב (חמישי), כי הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד 3 שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות.

הסיבה לאיומים של משרד הבריאות, מתברר כי כ-50 ישראלים הפרו עד כה את צו בידוד הבית לנוסעים השבים מאסיה, שהוצא בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הסיני.

במשרד מבהירים, כי לפי סעיף 218 לחוק העונשין ״מעשה העלול להפיץ מחלה״ וכן הפרה של סעיף 287 ״הפרת הוראה חוקית״. אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו.

"משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה", נמסר מהמשרד.

סרטון של משרד הבריאות על הקורונה

כזכור, משרד הבריאות פרסם הנחייה למי שהיה בסין, הונג קונג, סינגפור ומקאו במהלך 14 הימים האחרונים גם לשהות קצרה, להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באחד מהיעדים האלה.

תוקף ההחלטה על בידוד בית לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו הוא לנוחתים בישראל החל מיום 16.2.2020 בשעה 12:00 ואילך. הבידוד לא חל על מי שהיה במקומות אלה במסגרת טיסת המשך (קונקשן).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר