מתלהט הקרב במפלגות החרדיות

אשר: "רק אשכנזים לומדים בבית יעקב והחינוך העצמאי?"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב אשר, תקף את מפלגת ש"ס בנוגע למאבק על קולות הספרדים: "מי לומד בבתי יעקב ובחינוך העצמאי, רק אשכנזים? זה רשום על שמכם בטאבו?" (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90. וידאו: ללא קרדיט)

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב אשר, תקף את הקולות שנשמעים נגד פעילותה של דגל התורה בתוך הציבור הספרדי והמתחזק בפריפריה ובערים המעורבות ברחבי הארץ.

בפתח דבריו תקף אשר: "מנסים לדבר בכל מיני מפלגות, על כל מיני סוגי אוכלוסיות, מה פתאום שדגל התורה תתעסק עם ספרדים בני תורה, כביכול הם לא חלק מהם..".

"ברור שהם חלק, ולפעמים יש להם כעסים, כמו שגם בתוך הציבור האשכנזי יכולים להיות כעסים. אני רוצה לשאול שאלה את כל אלה שאומרים - מה לכם ולהם..".

"תגידו לי, מי מחזיק את החינוה"ע, הרי חצי מההסכם הקואליציוני שלנו אלו בתי הספר של החינוה"ע, גם של הבנות ברחבי הארץ וגם אלו של ה'קירוב' שיש בכל הארץ, של 'שובו' ו'נתיבות משה' וכדו'".

"הרי מי נאבק על התקציבים שלהם? איזה הסכם קואליציוני זה נמצא? על חשבון מי? מי נאבק והצליח להביא כל כך הרבה תקציבים לבתי הספר האלה? האשכנזים האלה, גפני וכל החבורה הזו. הם הרי שלנו!!"

אשר הוסיף לתקוף: "אני שואל אתכם יותר מזה, מי לומד בבתי הספר 'בית יעקב'?? רק אשכנזים? איך אפשר לבוא ולהגיד 'זה לא שלכם' מה זה בטאבו של מישהו אחר? אין דבר כזה!"

אשר הדגיש בדבריו: "בהחלט לגיטימי שיש כאלה שהולכים למפלגה אחרת! אבל לבוא ולשאול מה אתם עושים. אתם תדאגו לרשת שלכם ואנחנו דואגים לשלנו. ברשת החינוך שלנו נמצאים כולם. איך אפשר לומר זה שלכם, זה לא שלכם?"

בנוסף הזכיר את נושא העיר אלעד, "לא צריך לריב ולא צריך לקחת מאף אחד שום דבר. אבל .. כשאנחנו באים ומדברים על מה אנחנו עושים, ומה אנחנו משקיעים, ומי הציבור שאנחנו חלק ממנו והוא רוצה להיות חלק ממנו".

בתגובה לדברים אמר ח״כ מיכאל מלכיאלי מש"ס בשיחה עם 'כיכר השבת': ״אתם מגדירים אותם ״בשר מבשרכם״ לקלפי בלבד! בסמינרים ובישיבות אנחנו דואגים להם, שם אתם מקבלים אותם לפי מכסות. כשזה מגיע למינוי רבנים, רמי״ם ומורות אז הם פתאום לא ״בשר מבשרכם״. כשזה מגיע למינוי דיינים או להקצאות קרקעות למוסדות וישיבות, אז הם פתאום לא ״בשר מבשרכם״.

״יעקב, המצב הזה נגמר ושייך להיסטוריה. היום לכל הציבור הספרדי יש בית אחד, גדול ומאוחד תחת הנהגה אחת. בציבור הספרדי בניגוד למגזרים אחרים הכל מתנהל באחדות מלאה. אצלינו ב״ה דואגים כל הקדנציה ל״בשר מבשרינו״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר