נגיף הקורונה בישראל

180 תלמידים ישהו בבידוד; רה"מ נתניהו יכנס ישיבת חירום

180 תלמידים מבאר שבע, קריית חיים ועפולה, ישהו בבידוד מחשש להידבקות ב'קורונה' • במקביל, במקום ישיבת הממשלה יכנסו רה"מ נתניהו והשר ליצמן ישיבת הערכת מצב מיוחדת בנושא (בארץ)

עובדים בבידוד בתל השומר (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

180 תלמידים נתונים כעת בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה לאחר שהתגלה כי שהו בקרבת קבוצת התיירים מדרום קוריאה שהתגלה בהמשך כי נדבקו בנגיף הקורונה. במקביל, במקום ישיבת הממשלה שתוכננה להיום יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב מיוחדת כדי לדון במאבק בהתפשטות הנגיף.

בעקבות ביקורם של קבוצת התיירים מדרום קוריאה בישראל שהתברר כי נדבקו בנגיף ה'קורונה', 180 תלמידים ייאלצו לשהות בבידוד בימים הקרובים, לאחר ששהו בקרבתם.

כשהתיירים מקוריאה התפללו על... 'הקורונה' (צילום: אלימלך קרזן)

60 תלמידים מחטיבת ביניים בקריית חיים, 30 תלמידים מכיתה ח' בבאר שבע ו-90 תלמידים מקיף 'אלון' בעפולה יחד עם 10 מורים, שהו במצדה ב-12 בפברואר, היום בו ביקרו במקום התיירים מדרום קוריאה ויאלצו לשהות כעת בבידוד.

יצוין כי עד כה לא התגלו סימני מחלה אצל אחד התלמידים או המורים אך הנחיות משרד הבריאות קובעות כי הם ייכנסו לבידוד עד ליום רביעי הקרוב, 14 יום מאז שהו ליד התיירים.

ישיבת הממשלה שתוכננה להתקיים הבוקר - בוטלה, ובמקומה יערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ישיבת חירום להערכת מצב, בחמ"ל משרד הבריאות, בה ישתתפו שרי הממשלה, מנכ"לי המשרדים ובכירים נוספים.

אמש, אמש מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב כי "יש חלון הזדמנויות להשתלט על המחלה, או שהיא תתפשט בכל הארץ. הפוטנציאל שמישהו בישראל נדבק מהתיירים הדרום קוריאנים גבוה, מי שלא נכנס לבידוד מסכן את הציבור".‎

כזכור, תשעה תיירים מדרום קוריאה שביקרו בישראל, התגלו כחולים בנגיף בעת שחזרו לארצם. בעקבות כך אסרה ישראל על כניסתם של תיירים דרום קוריאנים שנחתו בנתב"ג, והם הוחזרו למדינתם.

עד כה נדבקו בדרום קוריאה מתו 4 בני אדם מהנגיף. בסין דווח על 75,569 חולים ו-2,239 הרוגים.

בעקבות ביקור התיירים בישראל, אלו הנחיות משרד הבריאות:

  1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*.
  2. במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.
  3. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן - אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).
  4. במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

להלן המקומות וזמני החשיפה של קבוצת התיירים מדרום קוריאה

  1. 8.2 - לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
  2. 9.2 - קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.
  3. 10.2 - מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.
  4. 11.2 - מלון דיוויד ים המלח
  5. 12.2 - מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
  6. 13.2 - הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.
  7. 14.2 - הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית - gallicantu
  8. 15.2 - מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים - כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר