ההקצאות בירושלים

משה ליאון פרגן למשנה חיים כהן: "עובד מבוקר ועד ערב"

באירוע הנחת אבן הפינה לבית הכנסת שעל ידי מוסדות 'ברכת אברהם' חלק ראש העיר שבחים לעבודה הקשה, של המשנה לראש העיר למען ההקצאות בירושלים: "כל הקצאה היא כמו לידה מחדש" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט )

עשרות רבנים ודיינים נטלו חלק בהנחת אבן הפינה לבית הכנסת שעל ידי מוסדות 'ברכת אברהם' בשכונת רמות בירושלים בראשות הרב אברהם בוחבוט. באירוע השתתפו ונשאו דברים גם ראש העיר משה ליאון, יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, המשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק הקצאות בעירייה חיים כהן.

בדבריו חלק ראש העיר שבחים למשנה שלו חיים כהן, שעובד קשה בנושא ההקצאות: 'הרב חיים כהן "אני רוצה לומר לך תודה על כל העבודה שאתה עושה עבור כל תושבי ירושלים מבוקר ועד ערב הגדול לפי גודלו והקטן לפי קוטנו".

ליאון ציין את הקושי הגדול שיש בעבודה על כל הקצאה והקצאה: 'כל הקצאה זה כמו לידה מחדש ללוות אותה מתחילתה ועד סופה ושבדרך לא תברח' אמר ראש העיר: "מי שמופקד על כל הנושא הזה הוא הרב חיים כהן 'אשריך שזכית לכך".

ישר הפנים אריה דרעי, חיזק את דבריו של ראש העיר: "המהפכה שחולל ידידי ורעי חיים כהן בנושא ההקצאות בירושלים, היא הברכה הגדולה. שנים רבות מוסדות של בני התורה בירושלים היו מופלים לרעה עד שהוא הגיע ובהוראת גדולי ישראל הוביל לשינוי המדיניות ולחלוקה שיוונית של ההקצאות בירושלים".

נשיא המוסדות, הגאון רבי אברהם בוחבוט, הודה בחום למשנה לראש העיר: "אשריך ירושלים, שהרב כהן הוא היסוד לבתי הכנסת שלך. היום אנחנו יודעים ומרגשים שאין דבר כזה אפליה של קהילות מסוימות בירושלים, כל קהילה וכל בית כנסת שזכאי לכך דלתו של הרב כהן פתוחה בפניו והוא מקבל הקצאה.

"התודה לראש העיר מר משה ליאון, שכיבד אותנו בנוכחותו וניכר עליו שהוא שמח בשמחת הקמת עוד ועוד בתי כנסת ובתי מדרש בירושלים עיר הקודש והמקדש".

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הקצאות בעיריית ירושלים חיים כהן: "זכות גדולה נפלה בחלקי, זכות ואחריות גדולה. עם כניסתי לתפקיד הורתי לבטל את האפליות שהיו בהקצאות למוסדות התורה והחסד בירושלים. לא יעלה על הדעת שבירושלים יהיו קהילות גדולות ששנים משוועות להקצאה וקולם כקול הקורא במדבר.

"בחסדי שמים אנחנו מצליחים היום בשיתוף פעולה ובתמיכה ועידוד של ראש העיר ירושלים ידידי משה ליאון, שנותן לנו את הגיבוי המלא למדיניות של 'הגדול לפי גודלו והקטן לפי קוטנו' כל קהילה וקהילה מקבלת את הראוי לה.

"אני מאחל שנזכה בקרוב להניח עוד ועוד אבני פינה לבתי כנסת בירושלים ולהשלים במהרה את הבניה לרומם ולפאר את בתי ד' בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר