התשובה של הפוסק

נגיף הקורונה פרץ בשל 'ליקוי החמה' בסין?

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, התייחס לשאלה האם נגיף הקורונה פרץ בסין בשל 'ליקוי חמה' שהיה לפני כחודשיים בסין: "הם מונים תאריכים לפי החמה" (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, התייחס לשאלה האם נגיף הקורונה פרץ בסין בשל 'ליקוי חמה' שהיה לפני כחודשיים בסין: "הם מונים תאריכים לפי החמה".

הגרב"צ מוצפי נשאל בנושא, בסוף השבוע: "לכבוד הרב שלום רב האם הקורונה שבאה היא תוצאה של ליקוי חמה כי הרב דיבר על כך?".

בתשובה כתב הפוסק הבכיר: "לפני קרוב לחדשיים היה ליקוי חמה מלא בארצות סין, יפן, הודו, הפיליפינים ומאלזיה והסביבה. גם בתלמוד גם בזוהר מוזכר שהוא סימן רע לאומות העולם מפני שהם מונים תאריכים לפי החמה".

"השם יתברך שומר עמו ישראל לעד", חתם הרב את תשובתו.

כזכור, ביום שישי האחרון דווח כי אחת מהישראליות שהוחזרו מהספינה הידועה שעגנה מול חופי יפן, עליה שהו לא מעט חולים בנגיף, נדבקה אף היא. בכך היא היתה לחולת הקורונה הראשונה על אדמת ישראל.

אלא שזו היתה רק ההתחלה: אמש התברר כי תשעה תיירים נוצרים, שטיילו בשבועות האחרונים בכל רחבי ישראל, נחתו בדרום קוריאה בה הם גרים ונמצאו חולים במחלת הקורונה. עובדה זו יצרה חשש ממשי להתפשטות הנגיף, משום שאלפי ישראלים - על פי ההערכה - עשויים היו להיות בקרבתם, באחת מהתחנות הרבות בהן טיילו.

בעקבות כך אכן הונחו מאות תלמידי בתי ספר מרחבי הארץ, שפגשו את התיירים, לשהות בבידוד - עד שבדיקות רפואיות שנערכו להם יוכיחו כי הם בריאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר