21 רקטות

תיעוד דרמטי: מטח טילים מהרצועה לאשקלון ולישובי ה'עוטף'

אזעקות צבע אדום באשקלון, שדרות והישובים הסמוכים להן, בעקבות זיהוי של שיגור רקטות מרצועת עזה. עד כה נודע על לא פחות מ-21 רקטות שוגרו עד כה - חלקן יורטו; ככל הנראה אין נפגעים (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בשבט תש"פ | 23.02.20
תיעוד חלק מהיירוטים, הערב (צילום: מתוך טוויטר)

עשרות אלפים מתושבי הדרום שוב תחת מטח רקטות: הערב (ראשון) נשמעו אזעקות צבע אדום בזה אחר זה, בערים אשקלון ושדרות ובישובים הסמוכים. בעקבות כך יקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון התייעצות ביטחונית, בקריה בתל אביב.

סמוך לשעה 21:00 נורה ככל הנראה מטח נוסף והתרעות צבע אדום נשמעו בעיר שדרות וביישובים נוספים. על פי הדיווחים, שלא אומתו לבינתיים, ישנה פגיעה ישירה בבית בשדרות אך ככל הנראה מדובר דווקא בחלקים של הטיל המיירט. מעיריית שדרות נמסר כי "בהמשך לאזעקה שנשמעה בעיר, אין דיווח על נפילות בשלב זה ואין שינוי בהנחיות של הצבא לתושבים. אנו שבים וממליצים לתושבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים".

סמוך לשעה 19:55, נשמעה התרעת צבע אדום שוב באשקלון. מדוברות אשכול נמסר, כי לפני זמן קצר (20:15) הופעלה אזעקה בכיסופים. זוהו שיגורים ונשמעו פיצוצים. נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לישוב. אין נפגעים בגוף. לא ידוע על נזק.

קשה לצפייה: דחפור פינה גופת מחבל

בהמשך לדיווח על פרטי השיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל, לאחר תחקור הנתונים זוהו 21 שיגורים לעבר שטח ישראל.

עוד נודע, כי 13 מתוך עשרים ואחד הטילים יורטו בהצלחה; שאר הטילים נחתו בחסדי שמים באזורים פתוחים.

בעקבות מטח הרקטות, הורה ראש עיריית אשקלון תומר גלאם על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר. בנוסף, הוא הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות בעיר, לצד פתיחת החמ"ל העירוני.

בהמשך להערכת מצב שהתקיימה לפני מספר דקות בחמ"ל העירוני, החליט ראש העיר, תומר גלאם, על ביטול הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל החינוך המיוחד.

"נוכח המתיחות הביטחונית בשעות האחרונות וחוסר הוודאות בו אנו מצויים, החלטתי שלא לקחת סיכון על חיי ילדינו ולבטל את הלימודים בכל מסגרות החינוך באשקלון", אמר ראש העיר.

למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי נפגעות מאירועי האזעקות באשקלון. הראשונה בת 64 נפלה ונחבלה בראשה בזמן הליכה לאיזור ממוגן, מצבה קל מועמדת לסיטי ראש. השנייה, נפגעת חרדה בת 20.

המטח המשמעותי הוביל, כאמור, את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט לצאת לקריה בתל אביב, בדרך להתייעצות ביטחונית כיצד לנהוג בהסלמה המתחדשת.

מנגד, דובר הג’יהאד האסלאמי בעזה הודיע: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. האירוע הבוקר, וההתעללות בגופת השאהיד הפלסטיני באמצעות דחפור, חייבו תגובה. ירי הרקטות הערב, הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני".

כזכור, בשעות הבוקר חיסל כוח של צה"ל שני מחבלים, ופצע כמה נוספים, לאחר שתצפיתניות זיהו כיצד הם מניחים מטען חבלה על גדר הערכת, במטרה לפגוע בחיילים.

לאחר מכן נכנס דחפור של צה"ל לזירה, ואסף ממנה את אחת מגופות המחבלים, כשמנגד חבריהם מנסים למנוע זאת - ללא הצלחה.

בעקבות זאת הבטיחו חמאס והג'יאהד האסלאמי לנקום, וכעת נראה שהם אכן מממשים את הצהרותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר