המחאה עזרה

במקום בהר גילה: הקוריאנים יפונו לנתב"ג

מועצת גוש עציון הודיעה כי מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב • מוקדם יותר, הפגינו התושבים במקום נגד ההחלטה (אקטואלי)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי מחאת התושבים, מועצת גוש עציון הודיעה כי לא יפנו את התיירים מדרום קוריאה בשטח המדרשה ביישוב הר גילה, הסמוך לירושלים.

"מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה. התשתית במקום אינן מתאימות לקליטתם", נמסר מהמועצה.

במקום זאת, הוחלט כי 200 התיירים מדרום קוריאה שהיו אמורים להגיע לבידוד במתקן צבאי ביישוב יועברו לשהייה זמנית בנתב"ג.

מוקדם יותר היום, פתחו תושבי הר גילה במחאה במסגרתה אף הציתו צמיגים וחסמו כבישים במקום, בטענה כי בואם של דרום הקוריאנים יסכן את חייהם.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הסביר ל'כיכר השבת' כשהוא עומד בכביש שנחסם בצמיגים בוערים: "זו החלטה מקוממת, ששמענו עליה רק מהתקשורת. אני בהחלט יכול להבין את התושבים כאן. אף אחד פה, כולל אני, עדיין לא מבין את משמעות הבאת הדרום קוריאנים לפה, והאם נצטרך בעקבות כך לטפל בצורה אחרת בקווי הביוב, באשפה וכדומה".

"מתנהלים בתוך הישוב שלנו, כאילו זה מקום שנמצא מחוץ לעולם, בעוד שמדובר בלב ישוב אזרחי, בלב גוש עציון. לא יתכן ולא יכול להיות שלא יתאמו דבר כזה עם הרשות המקומית", מסיים ראש המועצה.

בנוסף, תושבים שלחו לשר הביטחון נפתלי בנט מכתב דחוף בענין, בו הם כתבו בין היתר: "אנו דורשים מכבודו לבטל את ההחלטה המסוכנת והלא סבירה. ככל שהמחלה תתפרץ, במו ידיכם תהיו אחראים לסיכונם של כל תושבי גוש עציון וירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר