בראיון ל'כיכר השבת'

הרוסיה שחושפת את פרצופו של איווט: "לא מפחדת ממנו"

תעמולת הבחירות של אביגדור ליברמן ואנשיו, המשתלחת בהסתה בוטה כלפי הציבור החרדי, מובילה - כך מתברר - לתגובות אנטישמיות של תומכיו. נטליה רוטנברג, שנלחמת בכך, בראיון ל'כיכר' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליברמן ורוטנברג. המסית והלוחמת (צילום: Tomer Neuberg/Flash90 / ללא קרדיט)

נטליה רוטנברג היא אישה חילונית-מסורתית, שעלתה לישראל מרוסיה, ובשנים האחרונות שמה לה למטרה לחשוף את ההסתה מתוך "הבית"; משורותיה של מפלגת העולים ישראל ביתנו, נגד הציבור החרדי. כעת, היא נתונה תחת מתקפה חסרת תקדים של היו"ר אביגדור ליברמן ושלוחיו, ובראיון ל'כיכר השבת' היא מצהירה: "אני לא פוחדת! אמשיך לחשוף את כל האמת".

"סכנה מביתנו" - מילים שאומרות הכל - זהו שמו של האתר אותו מפעילה רוטנברג, ושנועד לחשוף התבטאויות אנטישמיות של מי שלדבריה תומכים במפלגת ישראל ביתנו. ההתבטאויות, שמושמעות ונכתבות במקור בשפה הרוסית, מתורגמות לעברית באתר של נטליה, ורובן מזעזעות מכדי לצטט אותן פה במלואן.

הנה כמה דוגמאות - ויודגש כי הן מצונזרות מביטויים בוטים בהרבה: "לשפוך עליהם דלק ולשרוף", "לחסל ביריות חבילה חבילה", "לשרוף את בני ברק ולמכור את האפר לאירופה, הם חולמים על זה כל כך הרבה זמן", "החרדים הם שומרי טהרת הדם" ו"להשמיד אותם בחרב ובצלב".

הטענה היא, כי המשפטים המחליאים הללו באו בעקבות דברים קשים של ליברמן נגד החרדים וסרטונים מסיתים של אנשיו, דוגמת ח"כ אלכס קושניר, במערכות הבחירות האחרונות.

סרטון מקומם של ח"כ ב'ישראל ביתנו' (מתוך קמפיין הבחירות)

אלא שבימים האחרונים בחרה 'ישראל ביתנו' לפתוח במלחמה נגד היוזמה המבורכת, ולנסות לגרום לסגירת האתר של רוטנברג. יתכן כי צעד זה נובע מהעובדה כי המפלגה מתחילה לראות ירידה איטית אך הדרגתית בכוחה, בסקרי דעת הקהל.

לפי מפלגתו של איווט, בהודעת דוברות רשמית, "בחזית האתר פועלים 'אנשי קש' בשתי רמות, דרכם מועלים תכנים לאתר. בחזית עומדת ילנה צ'ודקוב, ומאחוריה פועלת אישה בשם נטליה רוטנברג אשר מעלה את התכנים לאתר בפועל".

אך בראיון ל'כיכר השבת' הודפת רוטנברג את ההאשמות, ויורה אש בחזרה. מה רוצים ממך יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ואנשיו? שאלנו אותה.

"הם מטרידים אותי ומתנכלים לי בכל דרך, כדי למנוע ממני מליידע את הציבור על מעשיהם החמורים. לצורך כך הם הגישו נגדי תלונה כוזבת במשטרה, ואף קיבלתי מכתב התראה רשמי מעורכי הדין שלו, בדרישה שאסגור את האתר".

וזו אכן כוונתך? לסגור את האתר?

"ממש לא. זו התנהגות בולשיביקית, שמחזירה אותי לברית המועצות, ממנה ברחתי לאחר ייסורים. ליברמן מנסה להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה בולשיביקית".

מה תוכניותייך בענין, בזמן הקרוב?

"מעצם היותי אסירת ציון, אמשיך להגן על מדינתו היקרה והאהובה מפניו, ללא מורא. אמשיך ליידע את הציבור הישראלי בדבר מעשיו הפסולים של איווט ליברמן ואנשיו, כדי למנוע פגיעה נוספת בחופש הביטוי פה".

את מזכירה שוב ושוב את הבולשביקיות ברוסיה בהקשר הזה; מה שקורה לך כעת, מזכיר את התקופות הקשות ברוסיה?

"ברוסיה נעצרתי 16 פעם על ידי הק.ג.ב., אבל מעולם לא שמעתי התבטאויות אנטישמיות כמו של ליברמן ותומכיו", מחריפה נטליה רוטנברג את הטון.

מטעמו של עו"ד יצחק בם, המייצג את רוטנברג, נמסר: "ליברמן ומפלגתו מנהלים תעמולה ארסית בעלת ניחוח אנטישמי, ואילו נטליה פועלת כאזרח פרטי כדי לגנות את התעמולה ולהזהיר את הציבור מפניה".

"זכות זו אולי לא מוכרת למרשך", הוסיף בם, במענה למכתבו של פרקליטם בכירי המפלגה, "אך הנני סמוך ובטוח כי תסביר להם במה מדובר. טענות מרשך ביחס להפעלת בוטים כביכול בידי מרשתי, הנן פרי הזיה של מרשך".

בא כוחה של נטליה רוטנברג מסיים בעוקצנות: "הייתי מציע כי תפנה אותו (את ליברמן. א.ר.) לרופא מומחה לעניין, מכיוון שספק בעיני אם עורכי דין יכולים לסייע לו לטפל בבעיית ההזיות".

ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול המשטרה, לאחר שהוגשה תלונה. נמתין לממצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר