ערב הבחירות

מהפכה או ספין? יהדות התורה מקימה 'איגוד ת"תים' דתיים

המפלגה החרדית הודיעה על הקמת איגוד לתלמודי התורה של הציונות הדתית, בראשה יעמוד הח"כ לשעבר יצחק פינדרוס • "רגע אחרי הבחירות ההבטחה תיכנס לדפי ההיסטוריה" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכניסה של יהדות התורה למעוזי הציונות הדתית בסבב הבחירות הנוכחי הפכה לדבר שבשגרה. אך עד כמה מוכנה המפלגה החרדית ללכת רחוק בניסיון לקושש את הקולות של הסרוגים? מסתבר שרחוק, רחוק מאוד.

בדגל התורה החליטו לנצל את המטה הציוני דתי המתוקצב על ידי המפלגה על מנת להביא להקמת איגוד ת"תים ציוני דתי, בדומה לאיגוד הת"תים החרדי שקיים מזה שנים רבות ומאגד את כל צורכי תלמודי התורה החרדים מול משרדי הממשלה.

בהודעה רשמית שיצאה מהמטה הציוני דתי למען יהדות התורה נכתב: "לאחר שנים בהם תלמודי התורה בציונות הדתית מהווים "הבן החורג" במערכת החינוך של הציבור הדתי-לאומי (תשלומי הורים גבוהים, בירוקרטיה ועוד)- כעת לראשונה יוזמה חדשה צפויה להביא למהפכה של ממש".

"מפלגת יהדות התורה צפויה ללוות איגוד חדש לתלמודי התורה התורניים בציונות הדתית בדומה לארגון הת"תים הפועל בחברה החרדית. בראש הפעילות עומד ח"כ לשעבר ומועמד המפלגה לכנסת יצחק פינדרוס שנפגש בימים האחרונים עם מנהלי תלמודי תורה בציונות הדתית כשעשרות תלמודי תורה כבר הביעו רצון לקחת חלק באיגוד".

גורם בכיר באיגוד הת"תים החרדי שמכיר את ההתנהלות מקרוב אמר ל'כיכר השבת' כי הקמת האיגוד הדתי הוא לא יותר מספין. לדבריו, "הקמת איגוד שכזה רגע לפני בחירות מלמדת כי היוזמה נולדה ברגע ולא מתוך מחשבה ורצון אמיתי לפתור בעיות". הוא מוסיף: "אני מעריך שרגע אחרי הבחירות ההבטחה תיכנס לדפי ההיסטוריה".

פינדרוס עצמו, שצפוי לעמוד בראש האיגוד וללוותו, עשה עבודת שטח ביישובים דתיים עד לקבלת ההחלטה על הקמת האיגוד.

בין היתר נפגש בימים האחרונים עם מספר מנהלי תלמודי תורה (ביניהם נפגש אתמול בתלמוד התורה "שער השמים" בבית אל עם הרב יעקב בנימין והמנכ"ל ישראל פכטר ומנהלים נוספים מיישובים נוספים) ושוחח עם רבים נוספים.

בדגל התורה טוענים כי כבר בשלב זה הצטרפו עשרות תלמודי תורה ליוזמה להיכנס כחברים באיגוד תוך החלטה שח"כ לשעבר פינדרוס ילווה את הקמת האיגוד החדש בפעילות ציבורית בכלל ובכנסת בפרט.

ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס מסר: "המציאות והאפליה בשטח של תלמודי התורה בציונות הדתית זועקים לשמיים. לא הייתי יכול להישאר אדיש לפניות שקיבלתי מהשטח. אני מקווה כי כבר בקרוב האיגוד יתחיל לרקום עור וגידים ויביא לשינוי משמעותי כלפי אלפי תלמידים בציונות הדתית במטרה שיביא לשיוויון בין כלל התלמידים בחינוך בציונות הדתית".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי מלבד המגעים שמנהלת דגל התורה מול ישיבת כיסא רחמים והגאון רבי מאיר מאזוז, מתנהל ערוץ ישיר מול הגאון רבי יצחק ברדא מהרבנים הבולטים של העיר אשקלון.

מי שמנהל את המגעים הוא הרב שמואל הלל קרליץ מבני ברק. עוד נודע, כי בניגוד לסבבים קודמים במגעים לא מעורב יו"ר "יחד" אלי ישי. המגעים מתנהלים ישירות מול בתיהם של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז והגר"י ברדא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר