הודעות מסתוריות

ארה"ב: איומים על יותר מ-50 מרכזים יהודיים

יותר מ-50 מרכזים יהודיים בארה"ב קיבלו הודעות מייל מאיימות על פצצה שהוטמנה בהם. בכל המקרים לא נמצא דבר בסריקות שנערכו והרשויות בארה"ב חוקרות את הדבר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יותר מ-50 מרכזים קהילתיים יהודיים בארצות הברית קיבלו בימים האחרונים איומים על כך שהוטמנה בהם פצצה.

בכל המקרים למרות הסריקות שנערכו לא התגלה דבר, אך כמה מהמרכזים פונו לכמה שעות עד לבירור העניין באופן מוחלט. כל האיומים הגיעו בדואר אלקטרוני בעל נוסח דומה. עדיין לא ברור מי עומד מאחורי האיומים והאם מדובר במשהו אמיתי או שוב במטרידן שאינו בריא בנפשו.

כזכור, לפני כשנתיים הורשע ההאקר מאשקלון, שהטיל אימה על מוסדות יהודיים בארצות-הברית ועל חברות מטוסים - מביתו באשקלון. ההאקר, הורשע בין היתר בסחיטה באיומים ומסירת הודעות כוזבות. שמו של ההאקר נאסר לפרסום וכן הכרעת הדין ניתנה בדלתיים סגורות מאחר והיה קטין בעת ביצוע העבירות.

השופט גורפינקל ציין בהכרעת הדין, כי "הנאשם שינה את גרסאותיו על פי צרכיו. הוא מבין היטב את המשמעות במעשיו. הוא מבין את משמעות הדברים ומשנה גרסאותיו בהתאם לקו ההגנה המתאים לו".

במהלך חקירתו, אמר ההאקר מאשקלון כי "עשיתי את זה משעמום. אני מבין שזה לא היה משחק. אני מצטער". בחקירה אחרת אמר כי "אני אוהב לראות אנשים מתרוצצים בפאניקה".

אביו של ההאקר אמר בבית המשפט לפני הרשעתו של בנו, כי "כש-FBI יבדוק מי היו הלקוחות שלו, הוא יהיה מופתע. זה שקבעו שהוא כשיר לעמוד לדין זה שקר וקונספירציה מול חסר ישע. אנחנו מגדלים את הילד הזה 18 שנה, הוא לא מבחין בין טוב ורע. כושר השיפוט שלו איום ונורא. יש כאן קונספירציה".

כזכור, הצעיר הורשע לאחר ששיגר איומי שווא על פצצות במטסוים ועל פיגועים במוסדות יהודיים בארה"ב. לפי כתב האישום, הוא איים על כ-2,000 מוסדות. את האיומים שיגר הצעיר מביתו כשהוא מסתיר את זהותו באמצעות מחשב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר