יוענק ביום ירושלים

הגאון רבי אליהו שלזינגר זכה באות "יקיר ירושלים"

ביום ירושלים הקרוב יקבלו 12 אנשים את אות "יקיר ירושלים" היוקרתית • בין הזוכים בולט שמו של רבה של גילה, הגר"א שלזינגר שהתמנה לרב שכונה, בגיל הצעיר ביותר בירושלים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

במהלך 'יום ירושלים' נערך האירוע המסורתי, בו עיריית ירושלים מעניקה ל-12 מועמדים את אות 'יקיר ירושלים'. השנה, אחד ממקבלי האות היוקרתי, יהיה רבה של גילה, הגאון רבי אליהו שלזינגר.

12 הנבחרים השנה הם: הגאון רבי אליהו שלזינגר, אלישר סולי, גאון יהורם, פרופ' גוטליב שמואל, עו"ד גרין יאיר, טובול עליזה, ירום מלכה, כהן חיים, הרב סמואלס קלמן, פולק ריין, אירן חנה, פרופ' פרץ תמר, הרב פרופ' שטיינברג אברהם.

האישים נבחרו ע"י ועדה מקצועית של העירייה, בראשות שופט, והעיטור יוענק להם מידי ראש העיר, משה ליאון, על כך שהקרינו מאישיותם על העיר ותרמו תרומה ייחודית לירושלים.

בהחלטת הוועדה על בחירת הרב שלזינגר נכתב: "נולד בצ'כוסלוביקה. עלה לארץ כתינוק. התמנה לרב של שכונת גילה, כרב השכונה הצעיר ביותר בירושלים. חיבר ספרים רבים. היה פוסק של המועצה הדתית בענייני כשרות ועירובין. משמש גם אב בית דין בבית הדין לממונות של מכון אריאל. היה שותף בסיורים של ארגון מזהירי שבת בשוק מחנה יהודה".

לאחר החלטת הוועדה, שקבעה את השמות, ניתן רק לחכות לאישור פורמלי. העיטור יובא לאישור מועצת העיר ירושלים ביום חמישי הקרוב.

עיריית ירושלים, החלה לחלק את העיטור, מיד לאחר שחרור ירושלים - לאחר מלחמת ששת הימים, בשנת 1967, כאשר באופן היסטורי העיטור מוענק על ידי ראש העיר.

ראש העיר משה ליאון הודה ליו"ר הוועדה, השופט דוד חשין ולחברי הוועדה אשר בחרו את מקבלי העיטור וציין : 'זו התרגשות גדולה עבורי להעניק את פרס יקיר העיר ירושלים לאנשי העיר אשר פועלים במשך שנים רבות למען העיר ותקנו תרומה מהותית לבירת ישראל ולעם ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר