תיעוד דומע

מסע הלוויה של האברך רבי יוסף פלמן זצ"ל

המונים בראשות ראשי הישיבות ליוו בצהריים למנוחות את האברך הרב יוסף פלמן ז"ל, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה והוא בן 52 בלבד, כשהם מבכים את האבידה הגדולה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי גרין)

המונים בראשות גדולי ראשי הישיבות ליוו בצהריים (שלישי) למנוחות את האברך הרב יוסף פלמן ז"ל, תושב בית שמש ובנו של הגרב"צ פלמן זצ"ל, שהלך לעולמו לאחר שחלה לאחרונה בסרטן, והוא בן 52 בלבד.

אחיו הגאון רבי צבי פלמן, רב בית הכנסת 'נחלת משה' בבני ברק, ספד בבכי ואמר: "הכול יודעים שאתה קורבן ציבור, הפטירה שלך היא לא פטירה של משפחה, זה פטירה של ציבור, קרבן ציבור, כמה התעוררות גרמת במחלה שלך לכלל ישראל, מיד כשנודע לך על המחלה, עוד באותו יום כבר התחלת להרעיש את העולם, הזעקת את הכלל להתחזק, גרמת להתעוררות לכל כלל ישראל, כולם מרגישים היום שהפטירה שלך זה לא קרבן יחיד, זה קרבן ציבור.

"המשפחות שעזרת להם בסתר ובגלוי, הכל נשאר חי, כמה חיזוקים שעשית הכל נשאר חי, כמה דאגת לחינוך של הילדים שלך, השקעת בזה את החיים שלך, אייייי... הכל נשאר, 'אל תבכו למת', הגוף שלך מת אבל הפעולות שלך, הרוח שלך, נשארת, הכל נשאר חי".

הגרב"ד דיסקין ספד ואמר: "בכל העול,ם גם בחוץ לארץ, כולם, אין מי שלא יודע, אין מי שלא התחזק, יום המוות יום גדול כי כל חייו היה בשביל כבוד שמים אז הוא זכה להפטר מתוך כבוד שמים, באחד באדר משמיעים על השקלים, 'כי תישא את ראש בני ישראל איש כופר נפשו' כמו שהרב הזכיר, קורבנות ציבור מכפרים על בני ישראל, אתה עולה ופוגש את האבא הגדול".

גיסו הגאון רבי אברהם יצחק לפקוביץ אמר בהספדו: "'בקרוביי אקדש', אומר רש"י אם הקב"ה עושה דין לצדיקים הקב"ה מתיירא, כמה כבוד שמים ויראת שמים יצא בשבועות האחרונים על ידי גיסנו היקר, איך הוא זכה לזה? בגלל שכל החיים שלו היו בשביל אחרים, לא דאג לעצמו בכלל רק דאג לאחרים, בלי לחפש כבוד על המעשים בלי לפרסם שום דבר, הרבה דברים שלא ידענו בכלל, רק עכשיו נודע לנו, זיכו אותו משמים שהוא יזכה את כולם ביראת שמים וכבוד שמים".

אחד המספידים סיפר כי "כל מה שיוסי עשה במשך כל החיים הוא היה מתמיד בזה, כפשוטו מתמיד, מתמיד בתורה, מתמיד בהארת פנים, מתמיד בחסד, הכל בצניעות, כשאף אחד לא יודע, ואוי ואבוי אם יידעו, היה קשה לו כל הפרסום הזה בתקופה האחרונה, הוא אמר 'רק בשביל לחזק את כלל ישראל אני מוכן', זה היה נגד טבעו, כל טבעו היה צניעות, ואותו יוסף הצדיק הוא זה שאומר לאחים, אתם חשבתם עלי לרעה, אלוקים חשבה לטובה, יוסף שכב במיטה ונכנסו קבוצת רופאים והוא היה מחזק אותם במקום שהם יחזקו אותו, והוא דיבר אמונה, ואמר להם אני יודע בדיוק איפה המחלה נמצאת, מה שהקב"ה מחליט זה מה שיהיה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הלך לעולמו הבוקר האברך הרב יוסף פלמן, והוא בן 52 בלבד.

לפני שבועות ספורים התגלתה המחלה בגופו של המנוח זצ"ל, אך במקום לשקוע בתחושות קשות, הוא השקיע את כל כוחו כדי להפיץ מודעות על האיסור לדבר בבית הכנסת, בעקבות חלום שחלם.

המנוח ז"ל נולד לפני 52 שנים בבני ברק, להוריו החשובים רב בית הכנסת 'נחלת משה' הפוסק הגאון רבי שלום בן ציון פלמן זצ"ל ואמו שרה פייגא ע"ה. בתום שנות לימודו בישיבת פוניבז', בה התקרב עד מאוד לראשי הישיבה מרנן הגרא"מ שך והגר"ד פוברסקי זצוק"ל, בא רבי יוסף בברית הנישואין עם רעייתו הדסה, בתו של הרב ישעיהו קרלינסקי ממודיעין עילית.

בחורף הנוכחי התבשר כאמור המנוח כי חלה במחלה הנוראה, וזמן קצר לאחר מכן הפיץ בכל עולם התורה מכתב בו הוא מפרט חלום מזעזע, בעקבותיו קרא להתחזק בענין איסור הדיבור בבתי הכנסת ובשעת התפילה - לרפואתו.


הותיר אחריו את רעייתו האלמנה שתחי', ארבעת ילדיו היתומים ואחים ואחיות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר