עימות טלוויזיוני

ברני סנדרס: "אשקול להחזיר את השגרירות לתל אביב"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ברני סנדרס, הודיע כי למרות יהדותו הוא מתכונן לשקול את החזרת השגרירות לתל אביב והצהיר כי בנימין נתניהו הוא "גזען ריאקציוניסט" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ברני סנדרס בעימות (צילום מסך מתוך CBS)

הסנאטור היהודי ברני סנדרס, המועמד המוביל כעת במירוץ הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, חשף שוב את אהדתו לפלסטינים ושנאתו לישראל בעימות שהתקיים בין המועמדים הדמוקרטים. במהלך העימות הותקף סנדרס שוב ושוב על ידי יריביו בשל עמדותיו כנגד ישראל ועמדותיו הסוציאליסטיות.

סנדרס אמר הלילה (רביעי), כי ישקול להחזיר את השגרירות האמריקאית לתל אביב וטען, כי נתניהו הוא "גזען ריאקציונרי שמנהל את ישראל".

סנדרס, בנוסף הודיע השבוע, כי יחרים כנס של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בשל עמדותיו כנגד ישראל ובעד הפלסטינים.

"מדיניות החוץ שלנו צריכה לכלול הגנה על ביטחונה ועצמאותה של ישראל, אבל אי אפשר להתעלם מהסבל של הפלסטינים", הסביר סנדרס. הוא הדגיש כי "אני גאה ביהדות שלי, וגם גרתי בישראל למשך כמה חודשים".

גם אליזבת וורן, הסנאטורית ממסצ'וסטס, ציינה את חשיבות פתרון שתי המדינות ואמרה כי "לישראלים יש זכות לחיות בביטחון, אך גם לפלסטינים זכות להגדרה עצמית". עם זאת, כשנשאלה וורן האם יש להחזיר את השגרירות לתל אביב, הדגישה כי "יש לקבל את הסכמת שני הצדדים כדי לבצע פעולות בשטח".

לעומתם המועמד היהודי הנוסף, מייקל בלומברג אמר כי מבחינתו לא ניתן להשיב את השגרירות לתל אביב ומה שנעשה נעשה.

סנדרס ניצח ביום ראשון בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות במדינת נבאדה, מה שמציב אותו – לפחות נכון לעכשיו, תחילתו של המירוץ - על המסלול לזכייה במועמדות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לקראת הבחירות מול דונלד טראמפ שייערכו בנובמבר הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר