בחירות 2020

חמישה ימים לבחירות: 'הליכוד' ו'כחול לבן' - בתיקו

בסקר חדש באתר 'וואלה' יש תיקו בין 'הליכוד' ו'כחול לבן'; גוש הימין עם 57 מנדטים לעומת 56 מנדטים לגוש השמאל. בסקר של רדיו 103 FM, הליכוד - 34 מנדטים, כחול לבן - 32 (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו, אמש (צילום: גילי יערי ודוד כהן - פלאש 90)

סקר חדש שפורסם הבוקר (רביעי) באתר 'וואלה' ובוצע ע"י מנו גבע ממכון מדגם, מגלה כי יש תיקו בין המפלגות הגדולות, 'הליכוד' ו'כחול לבן', זאת לאחר שורת סקרים בהם הליכוד רשם פער על כחול לבן.

על פי הסקר, שתי המפלגות, הליכוד וכחול לבן, מקבלות כל אחת 34 מנדטים. בתמונת הגושים אין שינוי ואף אחד מהם לא מגיע ל-61 מנדטים.

הסקר, שנערך חמישה ימים לפני הבחירות, מציג את המשך מגמת ההתחזקות של הליכוד והמנדט שמוסיפה המפלגה מהסקר הקודם, מוסיף מנדט גם לגוש הימין העומד על 57 מנדטים, בעוד גוש השמאל עומד על 56 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה יציבות עם 8 מנדטים, ימינה עם 7 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ נחלשים במנדט לעומת הסקר הקודם ועומדים על 9 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו שעומדת על 7 מנדטים.

מפלגת 'עצמה יהודית' של עו"ד איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-1.7 אחוזים.

הסקר בדק, כמה תשפיע ה'קורונה' על הגעתם של המצביעים לקלפי. מהסקר עולה כי רוב גורף מהציבור (83%) אומרים כי התפשטות הנגיף לא תשפיע על החלטתם להגיע לקלפי, רק 9% אמרו שהיא כן תשפיע, ואילו 8% השיבו "לא יודע".

החשש מנגיף ה'קורונה גדול יותר במרכז-שמאל מאשר בימין. 80% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל אמר שהקורונה לא תשפיע על ההחלטה ואילו 10% אמרו שכן; בימין, 87% אמרו שהיא לא תשפיע ורק 7% אמרו שכן.

סקר נוסף שפורסם הבוקר ברדיו 103 מראה נתונים מעט שונים. מפלגת הליכוד ממשיכה להמריא ומקבלת 34 מנדטים לעומת כחול לבן עם 32 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, העבודה-גשר'מרצ עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו, ש"ס וימינה עם 8 מנדטים כל אחת. יהדות התורה עם שבעה מנדטים ועוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר