44 נשאים חדשים

"הקורונה הוסתרה על ידי השלטונות באיראן"

מספר המתים בקורונה באיראן מגיע ל-19, במקביל לגילוי 44 נשאים חדשים של הנגיף המסוכן. השמועות מדברות על מספרים גבוהים בהרבה, ויש מי שמאשים את השלטון (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רחובות הבירה טהרן, השבוע (צילום: shutterstock)

הרשויות באיראן מדווחות על 19 בני אדם שמתו עד כה, כתוצאה מנגיף הקורונה. ביממה האחרונה זוהו 44 נשאים חדשים של הנגיף ברפובליקה השיעית, בה התפרצה לאחרונה המחלה בעוצמה רבה.

במקביל לנתונים, השמועות מדברות כבר על יותר מ-200 נדבקים וכ-70 מתים. רני עמרני, מנהל רדיו 'רן' בפרסית ומומחה לענייני איראן, התייחס למצב המדאיג, בראיון ל'רדיו ללא הפסקה', והסביר: "באיראן רשמית הממשלה הודיעה על 61 נדבקים בלבד, אבל בחשבון מאוד פשוט - לפי הנתונים שמגיעים מהמחוזות - עולה כי בעצם מגיעים ל-70 הרוגים ו-200 נדבקים. יכול להיות שיש עוד הרבה יותר".

"כדי שיהיה פחד, מיד אחרי הבחירות המקומיות הם התחילו להודיע על הקורונה", הוסיף עמרני, "ועכשיו ישתמשו בזה כדי שאנשים לא יתארגנו ויצאו לרחובות ולא יפגינו נגד המשטר. לפני זה הם לא רצו שיידעו, ועכשיו הם משתמשים בזה. לכן הביאו את סגן שר הבריאות שיודיע כי הוא עצמו חלה בנגיף".

סימני מחלתו של הבכיר האיראני (צילום: מתוך השידור החי)

לדבריו, "בנוסף לסגן השר, שניים מאנשי המשטר נפטרו מהמחלה. יש הרבה מאנשי המשטר שנדבקו, המחלה נכנסה לאיראן דרך 700 תיירים סינים שבאו לביקור בעיר קם וחברת התעופה שהמשיכה להטיס אנשים לסין ולהחזיר אותם".

"האזרחים באיראן כועסים על המשטר, כי שלושה שבועות הם הסתירו שיש קורונה באיראן, כאמור בגלל הבחירות. הם פחדו שהאנשים ידעו על המחלה ולא ייצאו לרחובות, מה שגרם לנדבקים רבים שלא היו מודעים למחלה והמשיכו בשגרת יומם".

באשר לקונספירציות כי הנגיף הוא מעשה ידי אדם שנועד לפגוע באיראן, אמר עמרני: "זה קונספירציה ברשת וביטויים אנטישמיים ש'הישראלים והציונות אשמים בחור באוזון ואשמים בהכול'. יש כעס מאוד גדול על חוסר האחריות של המשטר, חוסר האחריות בטיפול במחלה ושהסתירו מהאזרחים את המחלה. הכעס הוא יותר כלפי המשטר האיראני ומשרד הבריאות האיראני, שרק לפני שלושה חודשים הדביק אנשים במחלת האיידס כי הם לא היו סטריליים בשימוש במזרקים".

וברחבי העולם:

32 נשאים נוספים של נגיף הקורונה אובחנו באיטליה, כך עדכנו היום הרשויות במדינה. כעת עומד מספר הנשאים במדינה על 357. כזכור, 11 בני אדם כבר מתו כתוצאה מהנגיף באיטליה. במקביל, משרד הבריאות הצרפתי הודיע על מקרה מוות מקורונה במדינה. סך הנשאים של הנגיף בממלכה עומד כרגע על 17.

ביממה האחרונה הודיעו שלוש מדינות אירופיות על מקרים ראשונים של הנגיף בשטחן: שווייץ, קרואטיה ואוסטריה. בגרמניה זוהו שני מקרים נוספים, לאחר שבועיים נטולי אבחונים, כך שכעת המספר עומד על 19 חולים.

בסך הכל נדבקו עד כה 81,169 בני אדם ברחבי העולם בנגיף. מספר המתים כתוצאה מהנגיף עומד על 2,765 עד כה - כ-3.5% בלבד מכלל הנדבקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר