רב ביה"כ בראיון

לאחר הפיצוץ: בית הכנסת הספרדי - ייסגר

הפיצוץ הקשה אמש בבית וגן כילתה את בית הכנסת 'בית יהודה' בשכונה, אך גם בית הכנסת מעליו - 'ישמח לב', ניזוק קשות מהלהבות. הבוקר, הכניסה למקום נחסמה. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ב.ע)

לאחר הפיצוץ הקשה אמש (שלישי) בבית הכנסת בשכונת בית וגן בירושלים, קיבלו הבוקר מתפללי בית הכנסת הסמוך הודעה על צו סגירה לבית הכנסת - בשל יסודות מעורערים שנגרמו מהפיצוץ.

בית הכנסת 'בית יהודה', שנשרף אמש, נמצא ברחוב אבוהב בשכונת בית וגן הירושלמית. בית הכנסת בראשות הרב יונה פודור - המשתייך לציבור הדת"ל, נמצא בקומה הראשונה מתוך שש הקומות, כאשר מעליו נמצא בית הכנסת הספרדי של השכונה 'ישמח לב'.

תיעוד השריפה מאתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות הפיצוץ החליט היום (רביעי) באסיפה שהתקיימה בנוכחות ראש העיר ומהנדסי מחלקת מבנים מסוכנים, להוציא צו סגירה לבניין כולו עקב פגיעה ביסודות הבניין. המשמעות המידית היא, כי במידה והנזק לא יותקן, בית הכנסת עלול להיות חודשים רבים ואף שנים.

רב בית הכנסת, הגאון רבי ישראל עובדיה, אומר ל'כיכר השבת': "בית הכנסת נקלע למצוקה גדולה עקב האסון. חשוב להדגיש, כי לא מדובר "בעוד" בית כנסת, המקום המיוחד שלנו פועל בכל שעות היום מעלות השחר ועד חצות לילה - וכל זה הושבת".

מה הרב מתכנן לעשות?

"כעת נעשים מאמצים רבים כדי שקול התורה לא יפסק ונוכל להמשיך את כל הפעילות הענפה, פעילות בית הכנסת, כולל "אנו חושבים לעשות הכל, כדי שקול התורה לא ייפסק, וכעת מנסים לאתר מבנה חלופי או הקמת קרוואנים במגרש סמוך כדי לתת מענה למאות מתושבי השכונה והאברכים מהכוללים שלנו".

"אנו מתפללים שנזכה כבר בשבת הקרובה להתפלל במקום ראוי ומסודר". מסיים הרב את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר