אחרי כחודשיים

בשורה טובה: הרב יוסף ניימן הפצוע קשה ממונסי נושם לבד

בני משפחתו היו פסימיים ותחזיות הרופאים לא ניבאו טובות, אך בזכות התפילות ובסייעתא דשמייא פקח הרב יוסף ניימן, שנפצע קשה בפיגוע בחנוכה, את עיניו לראשונה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בחסדי שמיים, חל שיפור ניכר במצבו של הרב יוסף ניימן - כך דיווחו קרובי משפחה לYWN. לפי הדיווח, הפצוע הקשה מפיגוע המצ'טה בחג החנוכה במונסי, פקח לראשונה את עיניו.

תחזית הרופאים הייתה פסימית וגם בני המשפחה כבר פרסמו הודעה עם תמונה קשה לתקשורת כדי לעורר מודעות לאנטישמיות, אך בס"ד, הרב יוסף התחיל אף לנשום עצמונית.

בהודעה שפרסמו ימים אחרי הפיגוע כתבו בני המשפחה: "אבא שלנו נדקר כמה פעמים במהלך מסע ההרג ההמוני במוצאי שבת. הסכין חדרה את גולגולתו ופגעה במוח. הוא גם סבל משלושה חתכים בראש, חתך אחד בצוואר וידו הימנית רוסקה. מצבו של אבא שלנו כל כך קשה, עד שעדיין לא ביצעו שום טיפול בידו הימנית".

"הרופאים לא אופטימיים בנוגע לסיכויים שלו לחזור להכרה" הוסיפו וציינו בעצב. "גם אם באורח פלא יתאושש באופן חלקי, הרופאים צופים נזק מוחי בלתי הפיך למוחו והוא יישאר עם שיתוק ויכולת הדיבור שלא תיפגע למשך כל חייו".

מעצר הדוקר (צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

בכתב האישום שהוגש נגד הדוקר מתואר כי תומאס כיסה את פניו באמצעות צעיף, נכנס לביתו של הרב ואמר, "אף אחד לא עוזב". אחר כך הוא הוציא מצ'טה והחל לדקור את הנוכחים במעמד הדלקת נרות חנוכה.

התביעה מאשימה אותו בחמישה סעיפי פגיעה בחופש הדת על ידי ניסיון להרוג וגרימת חבלות, אך בבית המשפט הוא אמר כי הוא כופר באשמה, ובני משפחתו מסרו כי הוא סובל מבעיות נפשיות.

המשטרה המקומית בניו יורק פרסמה כי מצאו כתבי יד של הדוקר עם רישומים אנטישמים ואיור של צלב קרס. בנוסף, חיפש בגוגל "למה היטלר שנא את היהודים?" ומיקומים של בתי כנסת.

מנגד, בני משפחתו של החשוד טענו כי הדוקר לא היה אחראי למעשיו. לדבריהם, יש לו בעיות נפשיות, וכתוצאה הוא אינו כשיר לעמוד לדין. "לתומאס יש היסטוריה ארוכה של מחלות נפש ואשפוזים בבית החולים" טענו בני המשפחה.

לדבריהם, "אין לו שום עבר פלילי, והוא מעולם לא ביצע מעשים אלימים כאלה בעבר. אין לו היסטוריה של דעות אנטישמיות או קשר לארגוני שנאה, והוא גודל בבית שכיבד את כל הדתות והגזעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר