סכנה עולמית

יש יותר נדבקים בנגיף הקורונה - מחוץ לסין

ההתפשטות המהירה של הנגיף באירופה ובאיראן, לצד מאמצי השלטונות הסיניים, הובילו למהפך • טראמפ סיפר שמפתחים חיסון וניסה להרגיע: "משפעת מתים הרבה יותר" (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק)

נגיף הקורונה התפשט נכון להבוקר (חמישי) לכל היבשות בעולם - מלבד אנטארקטיקה. מדינות רבות ברחבי העולם מגבילות את הכניסה לשטחן בשל החשש מהנגיף הקטלני.

הבוקר, חל מהפך נוסף בנתונים, כאשר לאחר תקופה בה מספר הנדבקים בתוך סין היה גבוה ממספר הנשאים מחוץ למדינה האסייתית, כעת המגמה התהפכה.

העובדה שהשלטונות בסין הצליחו להאט את קצב התפשטות הנגיף, לצד העליה במספר החולים באיראן, איטליה ודרום קוריאה, הביאה לכך שיש יותר חולים בנגיף מחוץ לסין מאשר בתוך הרפובליקה.

ישראלים מתקשרים בהיסטריה למוקדי החירות (צילום: מד"א)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינס הלילה מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התייחס להתפשטות נגיף הקורונה בארה"ב ובעולם, והודיע כי מינה את סגנו מייק פנס לעמוד בראש המאבק בהתפרצות הווירוס.

טראמפ טען כי "הסיכון לאזרחים שלנו נותר נמוך", והוסיף: "אנחנו מוכנים להתאים את עצמנו ולעשות כל שיידרש כדי למנוע את ההתפשטות. ביקשנו מהקונגרס תקציב מיוחד של 2.5 מיליארד דולר כדי להילחם בנגיף, הדמוקרטים הציעו אפילו יותר, חלק הציעו 8 מיליארד. המשא ומתן נמשך".

"אנחנו מפתחים את החיסון מהר ככל שאפשר, המומחים אומרים שאפשר לפתח אותו תוך זמן קצר", ובניסיון להרגיע הוסיף כי יש יותר מתים משפעת. "נדהמתי לגלות כי בכל שנה מתים בין 25 ל-69 אלף אמריקנים משפעת. תחשבו על זה. זה מדהים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר