בהלה עולמית

פריצת דרך: ישראל תייצר חיסון נגד קורונה?

מכון המחקר הישראלי "מיגל" הצליח לפתח חיסון לנגיף הקורונה בעופות, וכעת ינסו להתאימו גנטית לחיסון נגד וירוס הקורונה שתוקף עשרות אלפי אנשים בכל רחבי העולם (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

חוקרי מכון מיגל, שנתמך על ידי משרד המדע והטכנולוגיה ומשרד החקלאות, מדווחים היום (חמישי) על פריצת דרך שהשיגו בדרך לייצור חיסון לנגיף הקורונה.

בתום ארבע שנות מחקר ובמימון משרד המדע והטכנולוגיה, פיתחו החוקרים במכון חיסון נגד נגיף הקורונה בעופות (IBV) - חיסון שנוסה בהצלחה.

כעת, ינסו חוקרי המכון להתאים את הרצף הגנטי לחיסון נגד וירוס הקורונה שגבה את חיים של אלפי אנשים בעולם והדביק כבר עשרות אלפים.

מנכ"ל המכון, דוד זיגדון הסביר: "קיימת דחיפות גבוהה בעולם לפיתוח חיסון אנושי לנגיף הקורונה ולכן אנו פועלים על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח במטרה להגיע לחיסון יעיל נגד וירוס COVID-19 במהלך 8-10 השבועות הקרובים ולניסוי בטיחות בעוד 90 ימים. החיסון שפותח על ידנו לעופות הנו במתן דרך הפה וגם החיסון האנושי המוצע על ידנו צפוי להיות במתן אוראלי".

ד"ר אהוד שחר הוסיף: "לקורונה של עופות יש עוד פתרונות בשוק אבל הפתרונות האלה הן לא פתרונות שאפשר לתרגם לקורונה של בני אדם ואת שלנו אפשר, כי מדובר בחומר גנטי שמייצרים ממנו חלבון, ואותו אפשר לתרגם מרצף שהיה עד עכשיו לעופות לרצף התואם לוירוס שתוקף את בני האדם".

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס בירך על הגילויים החדשים של המחקר: "מקווה ומאמין שתהיה התקדמות נוספת בהקדם". השר אקוניס הנחה את מנכ"ל משרדו לקדם במהירות שיתופי פעולה אפשריים שיאפשרו חיסונים לבני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר