ראיון בלעדי

שנה לאחר שהוזז; חכ"ל מנחם אליעזר מוזס מדבר

ללא כל הודעה מוקדמת הוא הושפל בכנס 'אגודת ישראל', שם הכריזו לציבור על סיום תפקידו. מאז הוא שמר על שתיקה ולא הסכים להתראיין • ראיון ראשון עם חכ"ל מנחם אליעזר מוזס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך ואריאל ליבא)

ללא כל הודעה מוקדמת הוא הושפל בכנס 'אגודת ישראל', שם הכריזו לציבור על סיום תפקידו. מאז הוא שמר על שתיקה ולא הסכים להתראיין. ראיון ראשון עם חכ"ל מנחם אליעזר מוזס.

מה שלומך בימים אלו?

"ב"ה מצויין, זכיתי להוציא ספר חדש בשנה האחרונה, שנה שאני לא הייתי בכנסת, וכנראה שלא היה לי גם מה להפסיד כי לא היה מה לעשות שם, ואפילו אלו שחשבו לרעה, בסופו של דבר המצב הפך להיות לטובה.

"הספר עוסק בחייו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זיע"א, שזכיתי להיות עד של ממש במשך 7 שנים לפעילותו בנוגע לשמירת השבת ולהקמת מוסדות החינוך החרדי".

אתה מתגעגע לכנסת?

"בכלל לא. אם אני צריך משהו מסויים אני מגיע, אבל בעיקרון אני לא מתגעגע בלל, וחזרתי למקומי הטבעי".

אתה תרצה לחזור בעתיד?

"לא חושב, משום שכנראה בשנה הקרובה גם לא יהיה מה לעשות, מה שגרם לי לעסוק בהוצאת כרך נוסף לספר שלי, שמספק הצצה למסמכים רבים שאבא שלי השאיר לי לאחר פטירתו".

אתה כועס על הדרך שבה החליטו שלא תהיה ח"כ?

"על הדרך כן, אבל על עצם העניין לא, משום שהמקום הוא לא שלי, אלא של הרבי ואם הוא החליט שמישהו אחר יכהן ברשימה אז אני מקבל את החלטתו. אני זוכר את הכנס הנוראי של אגודת ישראל שהתקיים בנתניה, אבל אנחנו כרגע בערב בחירות, ואין צורך לדבר".

ידעת יום לפני ה'פוטש' שזה מה שהולך להיות?

"לא רק שלא ידעתי, אלא ידעתי בוודאות שאני ממשיך בתפקידי, אני לא כועס, וזה גם לא יעזור".

מישהו ניסה לבקש ממך סליחה?

"לא! החיים מתנהלים הלאה, ומי שעשה את זה מאמין בדרך שעשה.

"הייתי שבוע שעבר בשמחת האירוסין לבתו של ח"כ יעקב טסלר, שם שוחחנו ודיברנו כרגיל, בנוסף יש לי המון שיחות עם הרבי, וברוך ה' מאז יצא רק טוב".

כשהיית חבר כנסת כולם הכירו אותך כאיש הכי חביב, שמקובל אפילו על יאיר לפיד שביקש בזמנו שאתה תנאם את נאום הברכה מיד אחריו, מה דעתך על ליברמן וההסתה שהוא מייצר?

"הסיבה שהגעתי לראיון היא בגלל שהייתי עכשיו בנתניה, וראיתי בכניסה לעיר שלט ענק של ליברמן "גנץ ימכור את המדינה לחרדים", ואני חושב לעצמי מה היה קורה אילו היינו מחלים את החרדים במילה רוסים, ולכן אני חושב שזה בכלל לא דבר חדש.

"כבר בשנת 2011 קראתי מאמר ארסי ביותר שכתב ליברמן נגד החרדים, שם האשים את כולנו שלוקחים את כל הכסף על חשבונם של הרוסים, ולכן אין הרבה הבדל בין ליברמן ללפיד, וכמובן שהיום לא הייתי עולה לנאום דברי ברכה ליאיר לפיד.

"בזמנו אני אישית חשבתי שבגלל היותו של לפיד שר אוצר הדרך היא לדבר איתו, ולא להחרים, אבל היום המצב שונה לגמרי".

האם אתה בעד להגיב בצורה חריפה לדברי ההסתה של ליברמן?

"חד משמעית כן. צריך להוקיע אותו ואסור לשתוק. בזמנו כשהוא הגיע לעיר אשדוד כדי לאכול בשר חזיר, יצאתי נגדו בחריפות, וחלק מהחברים שלי אמרו לי אז שליברמן רק מדבר. אני השבתי להם שאדם שמגיע בפועל לאשדוד ואוכל בשר חזיר בשבת, זה לא רק דיבורים אלא גם מעשים. ליברמן הצליח לרמות את כולנו".

אתה מייעץ לאנשי אגודת ישראל לקראת הבחירות?

"בוודאי שכן, אנחנו נמצאים במצב קריטי ביותר, אבל אני חושב שזה הפרומו לקראת הבחירות הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר