הערר נדחה

ביום ראשון יוגש כתב אישום נגד הרב ברלנד

בית המשפט המחוזי בירושלים, דחה לפני זמן קצר את הערר שהוגש בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, והותיר אותו במעצר עד יום ראשון אז יוגש כנגדו כתב אישום ובקשת מעצר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי בירושלים, דחה לפני זמן קצר את הערר שהוגש בעניינו של החשוד הרב אליעזר ברלנד, והותיר אותו במעצר עד ליום ראשון, בו צפויה הפרקליטות להגיש נגדו את כתב האישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

"הבקשה להארכת מעצרו של העורר שהוגשה לבית משפט קמא מיוסדת על הצהרת תובע בכל המתייחס לעבירות העושק והמרמה המיוחסות לעורר. בית משפט קמא קבע בהחלטתו כי חומר הראיות מעלה תשתית ראייתית לכאורית לעבירות העושק והמרמה המיוחסות לעורר וכן הוא מקים עילות מעצר של מסוכנות וחשש הימלטות מן הדין. ואכן, עיון בחומר הראיות שהוצג לפניי מעלה כי אכן כך הם פני הדברים" פסקה השופטת וקבעה כי בשל הרצון להגיש כתב אישום כבר ביום ראשון היא אינה רואה לנכון להתערב כעת בנושא חלופות המעצר ולהותיר את הדיון בכך לבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות נעצר הרב ברלנד ורעייתו בפרשה שכונתה "עושק שחור" מלבד הרב נעצרו עוד חמישה חשודים, המוגדרים כגובי כספים ובכירים ב'שובו בנים'.

במהלך החקירה נגבו עדויות של למעלה מ-200 אנשים, כאשר החשדות הן עבירות של עושק, קבלת דבר במרמה והלבנת הון. החקירה נערכת על-ידי צוות חקירה מיוחד של מחוז ירושלים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ובשיתוף רשות המסים, ביטוח לאומי ורשויות נוספות.

לפי החשדות של המשטרה, הרב ברלנד גבה כספים עבור חלקות ברכות, כאשר חלק מהאנשים לקחו הלוואות או נתנו מרכושם לרב ברלנד בכדי לזכות בברכה. התעריף, לפי החשד, נגבה לפי חומרת המחלה.

לפי החשד של המשטרה, אנשים חולים קיבלו הבטחות שווא, כמו כן הובטח לשחרר אנשים ממעצר או לנכים לקום על הרגליים. באחד המקרים, כאשר החולה נפטר ביקשה המשפחה את כספה בחזרה אך אז התבקשה לתת תרומה נוספת בכדי שבן משפחתם יקום ראשון בתחיית המתים.

במהלך החיפוש שביצעה המשטרה התגלו קופסאות שהכילו טיפות וכדורים, שחולקו כ"תרופות פלא", כאשר בבדיקות שנערכו התברר כי מדובר בטיפות אנטיביוטיות, וכן נתפס כסף מזומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר