קרב איתנים

ג'ו ביידן בניצחון ראשון בפריימריז בארה"ב

סגנו לשעבר של ברק אובמה, הצליח לראשונה לקבל כמות צירים נאה כאשר ניצח במדינת דרום קרוליינה. מדובר בניצחון צפוי ומירב תשומת הלב של המתמודדים ל'סופר טיוזדיי' (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפריימריז הדמוקרטי בארה"ב מתחמם הלילה (מוצ"ש), עם ניצחונו הראשון של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן בדרום קרוליינה. ביידן שהיה סגנו של אובמה ניצח ברוב גדול במדינה שנחשבת למדינה "שחורה" עם שיעור מצביעים שחורים גבוה שתומך בביידן מאד. סנדרס ניצב במקום השני.

לא מדובר בהפתעה, על פי כל הסקרים ביידן היה אמור לנצח והוא צפוי לזכות בכ-34 מבין 54 הצירים של דרום קרוליינה סנדרס יוותר עם 11 צירים מהמדינה. להצבעה בדרום קרוליינה הגיעו המועמדים כשסנדרס ראשון עם 45 צירים, פיט בוטיג'ג' שני עם 25, ג'ו ביידן עם 15, אליזבת וורן עם 8 ואיימי קלובושר עם 7.

הניצחון של ביידן שכבר היו שהספידו את מועמדותו בשל הכישלונות במדינות הקטנות בהן נערכו הבחירות עד עתה, מציב אותו כעת כמועמד לגיטימי וכיריב שקול לסנדרס שהוביל עד עתה

גורמים רבים במפלגה הדמוקרטית חוששים לראות אותה מובלת בידי סנדרס שנחשב ל'דמוקרט סוציאליסט' דבר שירחיק מצביעים רבים ובעצם יחזק את טראמפ.

לאחר פרסום התחזיות על ניצחון ביידן, סנדרס בירך אותו. "אי-אפשר לנצח את כולן", אמר סנדרס. "זה לא יהיה ההפסד היחיד. יש הרבה מדינות בארץ הזו, ואף אחד לא יכול לנצח את כולן", הוסיף סנדרס.

ביום שלישי הקרוב שמכונה "סופר טיוזדיי". יצביעו יחדיו 14 מדינות וטריטוריית סמואה האמריקנית, ובבת אחת יחולקו 35% מבין הצירים בפריימריז מי שינצח ביום זה יכול לצבור יתרון משמעותי אמיתי. על פי הסקרים סנדרס צפוי לצבור את היתרון שלו ב"סופר טיוזדיי".

מתמודד מרכזי שעדיין לא נכנס למירוץ אמש, בדרום קרוליינה, היה של ראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג. בלומברג הצטרף מאוחר למרוץ, וממקד את עיקר מאמציו במדינות שיצביעו ב"סופר טיוזדיי". הוא שפך מאות מיליוני דולר, יותר מחצי מיליארד כבר, על פרסום ותשדירי בחירות ותקוותו היא להתברג ביום שלישי עם כמות צירים נאה. ההופעה הגרועה שלו בשני העימותים הטלוויזיוניים בהם השתתף הפחיתה את סיכוייו לדעת המומחים.

הלילה התייחס הנשיא דונלד טראמפ לניצחון ביידן, אותו כינה "ישנוני", וטען כי המשמעות של הניצחון צריכה להיות סיומו של "קמפיין הבדיחה" של "מיני-מייק", כינוי הלעג של טראמפ לבלומברג. "אחרי ההופעה הגרועה ביותר בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים, מיני-מייק מפצל את הקולות המעטים מאוד של ביידן, ולוקח ממנו הרבה!", צייץ הנשיא בטוויטר בדרכו העוקצנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר