ראיון ל'כיכר'

האיש מאחורי 'לבחור נכון': זה מטורף לגמרי

אחד היוצרים מאחורי להיט הענק "לבחור נכון", אלדד ציטרין, מי שמופיע בשנה האחרונה רבות עם ישי ריבו במופע משותף, מספר בראיון ל'כיכר השבת' על הקשר למוזיקה היהודית (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: תמר חנן)

אלדד ציטרין, הוא מוזיקאי ענק ובעל יכולות פנומנליות, המנגן על כלים רבים בצורה מופלאה ואחד האנשים מאחורי הלהיט שכבש גם את המגזר החרדי "לבחור נכון". בשנה האחרונה הוא מסתובב במופע מיוחד יחד עם ישי ריבו, בו הוא מראה את יכולותיו הייחודיות והמוזיקאיות שנשפכת מכל תנועה וצליל שלו, מופע שבשבוע שעבר הגיע אפילו לבנייני האומה בירושלים כשהפעם שילב ריבו בין המופע הייחודי עם ציטרין למופע הלהקה הרגיל שלו.

כמה דקות לפני המופע בעת שכולם נערכים להכנות האחרונות, תפסתי את ציטרין לראיון קצר על התופעה והחיבור המפתיע לציבור החרדי.

"אני יודע שבציבור החרדי אוהבים את "לבחור נכון" מאד ושולחים לי כל הזמן כל מיני ביצועים בסיטואציות שונות. אני חייב לציין שזה שיר שכתבתי יחד עם אמיר דדון, בלעדיו זה לא היה קיים. הוא היה שליח הראשון ואחרי זה הציבור החרדי הגיע לשיר דרך הביצוע של ישי ואמיר. זה מטורף לגמרי מה שקרה עם השיר הזה", אומר ציטרין.

למרות היותו מוזיקאי "חילוני", הספיק ציטרין לעבוד לא מעט עם אמנים דתיים, הוא יצר עבור שולי רנד לחן ייחודי ומדהים לפרק החמישי של שיר השירים מתוך פרויקט "שיר השירים" המשובח, עשה אלבום לזמר והיוצר הדתי אלחי רפואה וכמובן סדרת המופעים עם ישי ריבו שהחלה ממשהו ניסיוני והפכה להצלחה גדולה עם מופעי סולד אאוט בכל הארץ.

"זה פותח לי את הראש לכיוונים חדשים. לא מזמן הזמינו אותי להופיע בפסטיבל הפיוט בהתחלה אמרתי מה לי ולזה, אבל כשישבתי גיליתי שיש לי המון היסטוריה של מוזיקה יהודית, שרתי את שיר השירים, שיר של ישי ריבו ועוד כל מיני חיבורים שנוצרו במהלך השנים. במופע הזה גם שרתי רק בעברית דבר שלא עשיתי כבר לפחות שנתיים", מספר ציטרין.

הוא מתייחס למופע הייחודי שלו עם ריבו בו בדרך כלל רק שניהם מופיעים יחד על הבמה כשציטרין באמצעות הלופר והכלים הרבים שהוא מביא איתו יוצרים את כל המוזיקה ואומר "זו זכות לעשות מוזיקה עם ישי. אני רק זוכה בסיטואציה הזו כל הזמן. אני מבחינתי שמח להיחשף לקהלים החדשים, לא משנה לאיזה קהלים".

לשאלה האם ההצלחה של "לבחור נכון" משפיעה על הכתיבה שלו שתפנה לציבורים רחבים יותר הוא משיב ללא היסוס בשלילה, "אין קשר לאיפה שזה מגיע. אני לא כותב מוזיקה שתתאים לציבור מסוים, אני כותב מוזיקה מי שאוהב את זה מוזמן לבוא לשמוע".

"אני שר באנגלית ובעברית אבל כמובן שיש סיטואציות שאני מכבד ואני לא אבוא ואשיר שירים שלא מתאימים. ההסכם שלי עם ישי שהוא בוחר את החומרים שאני שר כדי שזה יהיה מתאים לשירים שלו ולקהל", מסביר ציטרין.

במופע שנערך בבנייני האומה הופיע לראשונה ריבו במופע משולב שהחל עם ציטרין לבדו כשהלהקה מפתיעה ומצטרפת באמצע המופע. המופע של ציטרין בטבעו אינטימי יותר ופחות מתאים למקומות גדולים אך השילוב עם הלהקה המצוינת של ריבו שנותרה על הבמה הופכת את המופע למעניין ונכון גם למקומות גדולים.

בתור מי שראה את המופע של ציטרין וישי לבדם, אני יכול לומר שמדובר בחוויות שונות ואני עדיין ממליץ לכם בחום לראות את המופע האינטימי המלא של השניים, אחד המופעים הכי כיפיים ומעניינים שראיתי בשנים האחרונות וראיתי לא מעט...

לסיום הראיון אני גם מצליח לקבל הבטחה מציטרין כי הוא וריבו מתכוונים להקליט סוף סוף בצורה מסודרת את השיר "האחד" שיר תפילה יפיפיה אותו הלחין ציטרין עבור ריבו והשניים מבצעים יחד בהופעות המשותפות שלהם. תזכרו איפה קראתם בפעם הראשונה על הלהיט שיתחרה בהצלחת הענק של "מחכה לך" של ריבו ונתן גושן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר