בחירות 2020

מאחורי הקלעים: הקרב על קולות 'כסא רחמים'

פגישת ח"כי 'יהדות התורה' עם הרב מאזוז, שהובילה לתמיכה ברשימתם, מעוררת זעם בש"ס, שם קובלים על ההתערבות האשכנזית - בספרדים. 'כיכר' בדק מי הוביל את המהלך (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יעקב אשר עם הרב מאזוז, הבוקר (צילום: פנחס עמנואל)

בתנועת ש"ס זועמים על ההתערבות האשכנזית המתמשכת בתוך הציבור הספרדי, שבאה לידי ביטוי הבוקר (ראשון) פעם נוספת, עם חשיפת 'כיכר השבת' על פגישת ח"כי 'יהדות התורה' עם ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגאון רבי מאיר מאזוז, שבסיומה הורה כי לכתחילה יש להצביע ל'יהדות התורה'.

'כיכר השבת' בדק מי הם המושכים בחוטים שהובילו להכרעה שעשויה להביא לנדידת קולות מצד לצד, לאחר שבש"ס פרסמו אמש ציטוט מדברי הרב מאזוז, ממנו עלה כי הוא בעד הצבעה לש"ס.

(צילום: פנחס עמנואל)

מצד 'כסא רחמים', מי שפעל בנושא הוא איש העסקים צביקה שלום, אחיו של השר לשעבר סילבן שלום, המקורב לבית הגר"מ מאזוז. מצד 'יהדות התורה' פעל בנושא ח"כ יעקב אשר, לאחר שקיבל לכך אור ירוק מיו"ר המפלגה ח"כ משה גפני.

אשר, עוד בכהונתו כראש עיריית בני ברק, שמר על קשרים טובים עם אנשי 'כסא רחמים', קשרים שסייעו לו להוביל את המהלך העכשווי לתמיכת הגר"מ מאזוז ביהדות התורה.

לצד אשר פעל הרב שמואל הלל קרליץ, בנו של הגר"נ קרליץ זצ"ל, שהתערב גם בסבבי הבחירות הקודמים בניסיון להביא לתמיכת הרב מאזוז ביהדות התורה.

(צילום: פנחס עמנואל)

אשר וקרליץ אף רקמו את תמיכת הגאון רבי יצחק ברדא מאשקלון ביהדות התורה, תמיכה שנחשפה השבוע לראשונה ב'כיכר השבת'.

בש"ס זעמו וטענו כי מדובר בהתערבות בוטה של חברי הכנסת מיהדות התורה בנעשה בקרב הציבור הספרדי.

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', בש"ס אף מיהרו לשלוף תיעוד מדבריו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן אמש (מוצ"ש) שתוקף את ראשי הישיבות שקוראים לצאת ולהצביע ג'.

מנגד, ב'דגל התורה' אומרים ל'כיכר השבת' כי מדובר בציבור שהסתכסך פעמים רבות בשנים האחרונות עם ש"ס, והוראת הרב מאזוז מובנת מאליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר