שימו לב להנחיות

בגלל הנגיף: החוזרים מאיטליה יופרדו מכולם

הנוסעים השבים מאיטליה לישראל ייאלצו לצאת דרך טרמינל 1 - כך הודיעה רשות שדות התעופה - וזאת בשל החשש מקורונה. במשרד הוסיפו הנחיות לחוששים מהנגיף (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Shoshani/Flash90)

ברשות שדות התעופה החליטו היום (ראשון), לא לקחת סיכונים מיותרים והודיעו, כי כל הישראלים ששבים מאיטליה, לא יעברו כרגיל - דרך טרמינל 3, אלא יופרדו ויכנסו דרך טרמינל 1.

ברש"ת בשיתוף עם משרד הבריאות, החליטו, כי מהבוקר, נוסעים הנוחתים בטיסות מאיטליה בישראל יכנסו דרך אולם נכנסים בטרמינל 1 בנתב"ג ובכך יופרדו הנוסעים מאיטליה משאר הנוסעים.

לגבי הטיסות הפנים ארצית מאילת אשר ינחתו בנתב"ג ובדרך כלל הנוסעים יוצאים דרך טרמינל 1 - לעת עתה, מודיעים ברש"ת כי הנוסעים מטרמינל 3. עוד אומרים ברש"ת, כי השינויים הינם לגבי נחיתות בלבד. אין שינויי בהמראות.

בתוך כך, במשרד הבריאות הבהירו היום, כי מלבד 5400* - מוקד קול הבריאות בנושא קורונה, מעתה מענה לשאלות בנושא קורונה ובידודי בית -ינתנו גם על ידי מוקדי כלל קופות החולים.

במוצ"ש, הודיע המשרד האיטלקי להגנה על בריאות הציבור כי במהלך היממה האחרונה שמונה חולים נוספים נפטרו מנגיף הקורונה, ובכך עלה מספר הקורבנות הכולל במדינה ל-29. עוד הוסיפו ואמרו, כי "כ-240 מקרים חדשים של הנגיף נתגלו ביממה האחרונה, ומספר החולים המאובחנים חצה את רף ה-1000".

כזכור, ביום שישי האחרון דווח ב'כיכר השבת', כי במשך ארבעה ימים הסתובב תושב אירוס, יישוב קטן במועצה האזורית גן רווה שליד ראשון לציון, בישראל כשהוא חולה בנגיף הקורונה.

הגבר נחת ביום ראשון האחרון מטיסה במילאנו, ושב לשגרת חייו לצד אשתו, שלושת ילדיו והעבודה. ורק ביום רביעי, החל הגבר לפתח תסמיני מחלה, וכשנבדק על-ידי חובשים ממד"א נלקחו ממנו בדיקות, מהם עלה כי הוא חולה בנגיף הקטלני.

אנשי מד"א, שהגיעו ליישוב הקטן כשהם לבושים בכל המיגון האפשרי על פי נהלי משרד הבריאות, עוררו בהלה בקרב התושבים. בעקבות הממצאים הוא הועבר באופן מיידי לבידוד בבית החולים שיבא תל השומר שם הוקמה מחלקה מיוחדת עבור נוסעי הספינה מיפן שגם הם מאושפזים שם.

משרד הבריאות הודיע על ממצאיו של הגבר אתמול בצהריים, ומסר כי הוא הגיע בטיסת אל על LY382 שנחתה ביום ראשון בשעה 16:10. המשרד עדכן כי הגבר שהה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה ביום שני בין השעות 10:00-09:00, אולם תושבי העיר מעידים כי הגבר עובד בחנות, וייתכן ששהה שם במשך זמן רב יותר ובא במגע עם אנשים רבים.

במשרד הבהירו כי כל מי שנכח על הטיסה חייב להיכנס באופן מיידי לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד הנחיתה, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד המשרד בטלפון 5400*. אם במהלך הבידוד יופיעו תסמיני חום, שיעול או קשיי נשימה - יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר