הישורת האחרונה - ערב לפני

רגע האמת: בן גביר יפרוש ויעביר תמיכה ליהדות התורה?

הקלפיות ייפתחו מחר בשעות הבוקר וזה הזמן לספינים האחרונים של ראשי המפלגות: איווט ליברמן שוב מתבטא נגד המפלגות החרדיות, דרעי מזהיר ונתניהו משוכנע: אנו קרובים לניצחון (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, גילי יערי, אבשלום ששוני, שלומי כהן - פלאש 90)

בעוד שעות ספורות יגיעו הבוחרים לקלפי, והמפלגות מנסות במאמץ ­נואש לעשות כל מה שעוד לא הספיקו. לקראת היציאה לקלפי נביא בפניכם ב'כיכר השבת' את העדכונים מכל הזירות, המפלגות, המועמדים והאירועים השונים.

עוצמה יהודית – יהדות התורה

תחילה לנעשה ביהדות התורה. על פי הדיווח בחדשות 12, יהדות התורה משלבת מאמצים עם נתניהו בניסיון להביא לפרישתו של בן גביר מהמירוץ - זאת לאחר שהמגעים מול הליכוד כשלו. בכירים ביהדות התורה הכחישו את דבר המגעים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שוקל להודיע על פרישה מהבחירות ללא הסכם עם הליכוד או יהדות התורה. בן גביר יכנס מסיבת עיתונאים הערב בשעה 19:30.

בעקבות הדיווחים על פרישה ומגעים עם הליכוד ויהדות התורה, כינה יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר את מפלגות הליכוד ויהדות התורה "חבורת שקרנים ורמאים".

מועמדת הליכוד מאי גולן הכחישה מוקדם יותר כי הסכימה לשמש כנציגת ''עוצמה יהודית'' בכנסת, במטרה לשכנע את איתמר בן גביר לפרוש מהמירוץ לכנסת.

''בימים האחרונים נעשו אליי פניות על מנת להציל את גוש הימין ולהביא לניצחון הליכוד בבחירות, הועלו אפשרויות שונות, אך מעולם לא הסכמתי לשמש כנציגת עוצמה יהודית בכנסת. הליכוד הוא ביתי, אני שייכת לליכוד ועושה הכל למען ניצחון הליכוד. בית לא עוזבים", אמרה גולן.

בתוך כך, מפלגת 'דגל התורה' תקיים הערב כנס בחירות אחרון ברחובה של העיר בני ברק בראשות גדולי ישראל.

הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך כנס חירום בהשתתפות בכירי הליכוד באיירפורט סיטי. בכנס אמר נתניהו כי המפלגה נמצאת בהתחזקות עקבית בסקרים: "ביקשתי לכנס את כינוס החירום הזה של סיעת הליכוד כדי למנוע ממשלה של גנץ שתישען על אחמד טיבי וכדי להבטיח את ניצחון הליכוד".

"הנתונים שיש לנו מלפני שלוש שעות מראים שאנחנו 59.7 מנדטים, ואנחנו מאוד קרובים לניצחון. התזוזה הזאת היא מגמה עקבית של הימים האחרונים ואנחנו יכולים להביא להקמתה של ממשלת ימין בטוחה למדינת ישראל".

עוד אמר נתניהו כי למרות החשש מנגיף הקורונה "אפשר ללכת בבטחה להצביע". בדבריו בישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו גם לחשש משימוש בחדשות כזה בהקשר זה ביום הבחירות, והוסיף כי "יהיו ניסיונות להשתמש בפייק ניוז ולשבש את ההצבעה. המשטרה תפעל ביד קשה מאוד נגד כל ניסיון לפזר פייק ניוז או לשבש את הבחירות האלה".

כחול לבן

יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם בשעה האחרונה (ראשון) בוועידת איפא"ק בוושינגטון באמצעות שידור לווין, והבטיח שאם ייבחר לראשות הממשלה לכל יהודי יהיה מקום בכותל המערבי.

ש"ס

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ערך מסיבת עיתונאים במהלך אירוע ברית המילה לנכדו במלון גני ירושלים והתייחס לאפשרות של הקמת ממשלת שמאל לאחר הבחירות, והזהיר מפני השלכותיה.

"ביום שני בלילה עלולה לקום כאן ממשלת שמאל חלילה בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת. אני חושש ואל תקחו את זה כהגזמה, רבותיי, יגיעו ימים אם הממשלה הזו תקום שאנשים יפחדו ללכת עם כיפה ברחוב, יצטרכו ללכת עם קסקטים כמו באירופה", טען דרעי.

ישראל ביתנו

יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הבהיר בראיון ל'מעריב' כי לא יישב אחרי הבחירות עם המפלגות החרדיות "יש שלוש מפלגות שאותן אנחנו לא רואים בקואליציה באף צד ובאף מצב - לא משמאל ולא מימין, לא מלמעלה ולא מלמטה, לא בעקיפין ולא במישרין. אני מדבר על הרשימה המשותפת, יהדות התורה וש"ס. המפלגות הלא ציוניות והאנטי-ציוניות. כל השאר מקובלות עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר