צאו להצביע!!

אחוזי ההצבעה עד לשעה 12 גבוהים יחסית

וועדת הבחירות פרסמה את נתוני ההצבעה נכון לשעה 12 בצהריים ועל פיהם ישנה עלייה של עשרות אלפי אזרחים אל מול הסבב הקודם. כמו כן, מדובר באחוז הגבוה מאז 99' (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ועדת הבחירות המרכזית עדכנה הצהריים (שני), כי נכון לשעה 12:00 יצאו 1,782,128 אזרחים לקלפיות. שיעור ההצבעה עומד כעת על 27.6 אחוזים - הגבוה ביותר מאז שנת 1999. בבחירות הקודמות בספטמבר 2019 עמד אחוז המצביעים לשעה זו על 26.8 אחוזים, שהם 1,713,936 מצביעים.

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס מסרה, כי לנוכח העומסים הגדולים בעמדות ההמתנה והחיטוי בקלפיות הקורונה הן תוגברו. "יש עומסים, אנחנו מקבלים פניות מאנשים שרוטנים על ההמתנה. השתדלנו לעשות ככל האפשר".

עוד אמרה עדס, כי בוועדה קיבלו דיווח על שני נוסעים שחוזרים ממילאנו שהודיעו למשפחתם שבכוונתם להצביע בקלפי רגילה. "דיווחנו על כך למשטרה וההצבעה שלהם תימנע".

יעקב ריבלין, מתוך משדר הבחירות אמש

מוקדם יותר הגיע ליצמן לביקור בקלפי שמיועדת למבודדים ואמר, "אני מבקש לשבח את ההיערכות המקיפה והמאסיבית של ועדת הבחירות המרכזית יחד עם משרד הבריאות ומד”א, בכדי להבטיח אפשרות הצבעה בבחירות גם לשוהים בבידוד".

הוא התייחס לחשש מפני הנגיף ואמר, "אני מבקש להרגיע את הציבור ולקרוא שוב לאזרחי ישראל: בואו להצביע ללא חשש מהקורונה. מצב הקורונה בשליטה מלאה ומשרד הבריאות הוא היחיד המוסמך לעדכן בנושא. היזהרו מפייק ניוז".

"גם לשוהים בבידוד יש לתת לממש את זכותם הדמוקרטית ואנו עושים זאת במיטב הזהירות הנדרשת. אנו מודעים לתורים הארוכים בקלפיות הייעודיות ואנו סומכים על ועדת הבחירות שתשקול הארכת הזמן ותכריע כפי שצריך", סיים ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר