מחלוקת ב'יהדות התורה'

ח"כ מקלב ל'כיכר': נשקול ישיבה עם ליברמן

האם יהדות התורה תהיה מוכנה לקואליציה עם אביגדור ליברמן? מקלב טוען שאפשר לשקול זאת מנגד, השר יעקב ליצמן חושב כי אין סיכוי לדבר כזה כלל (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה מצהיר בראיון ל'כיכר השבת' כי בקונסטלציה שלא תיווצר אפשרות להשגת 61 מנדטים בלי אביגדור ליברמן, הרי שיש לשקול ישיבה אתו בתנאים קשוחים להם יצטרך להסכים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הבהיר בנאום הניצחון אמש כי בפגישה עם נתניהו היום תבקש יהדות התורה להשאיר את ליברמן בחוץ. "אני וידידי השר ליצמן נבקש מחר מרה"מ נתניהו - שבממשלה שתקום בע"ה, איווט ליברמן לא יצורף". אמר גפני והוסיף: "אין בו צורך, נתניהו יסתדר בלעדיו, עם ישראל יסתדר בלעדיו. הוא כבר לא רלוונטי".

ח"כ אורי מקלב טוען כי במחיר של הליכה לבחירות רביעיות צריך לשקול ישיבה עם אביגדור ליברמן. אך מתנה זאת בהסכמה של יו"ר 'ישראל ביתנו' לקווי היסוד של הכנסת ה-21. חוק הגיוס הפרגמטי, התנגדות לתחבורה ציבורית בשבת, לנישואין אזרחיים ולגיור של רבני ערים.

מקלב מוסיף ומבהיר, כי אופציה כזו תהיה מעשית רק לאחר אישור של גדולי ישראל.

למעשה, הבטחות ערב הבחירות של כל המעורבים מגוש הימין, כי לא יישבו עם אביגדור ליברמן עלולות לרדת לטמיון בדרך להשגת ה-61 המיוחלים ומניעת בחירות רביעיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהיר לפני כשבוע כי אביגדור ליברמן לא יהיה בקואליציה הבאה שלו ולא ייקח חלק בממשלתו הבאה. דברים דומים נשמעו מיו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שלישי) לתוצאות הבחירות. "אין גוש ימין, יש גוש חרדי-משיחי. נעשה הכל כדי למנוע בחירות רביעיות. נכריע לכאן או לכאן", דברי ליברמן.

ליברמן חזר על דבריו מהעבר, "עדיין לא ברור איזו ממשלה תקום, אבל חשוב לי להבהיר שתי נקודות: 1. בחירות חדשות לא תהיינה". 2. לא נצטרף לשום ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות ש"ס ויהדות התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר